تحقیقات بیمارستان چین و ژاپن در پکن پایتخت چین نشان می دهد که ویروس کرونا به مراتب از بسیاری جهات از ویروس مرگبار سارس خطرناک تر است.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۳۹
به گزارش ایرنا سارس در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی در هنگ کنگ و چین شیوع پیدا کرد و در نهایت ۸ هزار نفر را در دنیا بیمار کرد و جان بیش از ۸۰۰ نفر را گرفت اما تحقیقات این بیمارستان نشان می دهد که کرونای جدید با سرعت به مراتب بیشتری از سارس بیماران را مبتلا می کند.

پژوهش حاکی است کرونا که هنوز هم راه درمان آن در دنیا پیدا نشده است، ویروسی است که می تواند ماندگاری طولانی تری هم از سارس داشته باشد افزون بر این مقابله با این ویروس به مراتب سخت تر از سارس است پزشکان در جریان سارس خیلی سریعتر آن را مهار کردند و سرعت ابتلا به آن هم بالا نبود.
در ابتدای شیوع ویروس مرموز در چین که بعدها سازمان بهداشت جهانی آن را کرونای جدید ۱۹ نامید، دولت چین اعلام کرده بود که چالش این کرونا از سارس جدی تر نخواهد بود اما اکنون این ویروس بدون شیوع درمانی خاص به عنوان یک دشمن پنهان و نامریی توانسته است کل اقتصاد دنیا را به چالش و رکود بکشاند و بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا و هزاران مرگ و میر برجا گذاشته است.

پزشکان بیمارستان چین و ژاپن اعلام کرده اند بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند قبل از آنکه بدانند مبتلا هستند ناقل ویروس هستند و دستکم از زمان شروع ابتلا تا مدت ۲۰ روز می توانند باعث انتقال ویروس به دیگران شوند همین مساله ایجاب می کند که تدابیر قرنطینه و کم شدن ارتباطات و در واقع نداشتن ارتباطات بسیار جدی تر تلقی شود.

پزشکان اضافه کرده اند که حتی این ویروس تا مدتی می تواند در مدفوع کودکان وجود داشته باشد و به دیگران منتقل شود لذا باید این مساله را نیز به خطرناک بودن آن افزود.

این تحقیقات را متخصصان چینی و ژاپنی بر روی نزدیک به ۱۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شهر ووهان مرکز شیوع بیماری انجام داده اند که شمار زیادی از آنها حالا از بیمارستان مرخص شده اند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها