پزشک متخصص داخلی در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

الکل صنعتی مرگ آور است

این روزها شرایط کشور تکان دهنده است. در حالی که ویروس کرونا روز به روز بیشتر گسترده تر می شود حاشیه های آن هم مرگ آور شده است. یکی از این حاشیه های مرگ آور استفاده از الکل صنعتی از سوی برخی از افراد است.
کد خبر: ۱۲۶۲۰۰۴

به گزارش جام جم آنلاین ، چه کسی اولین بار گفت که ویروس کرونا باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن مقابل ویروس کرونا می شود و این ویروس خطرناک را از بین می برد؟ هنوز مشخص نیست اما آنچه که مشخص به نظر می رسد افزایش شمار قربانیانی است که به دلیل مصرف الکل صنعتی در روزهای اخیر جان خود را از دست داده اند. اما این مایع خطرناک واقعا در جلوگیری از ویروس کرونا نقش دارد؟ هم اکنون در اهواز شمار کسانی که در پی نوشیدن الکل صنعتی جان خود را از دست داده اند از تعداد افرادی که به دلیل کرونا جان باخته اند بیشتر هستند.

در اینباره حسین‎علی کولیوند به جام جم آنلاین گفت: مردم قربانی ویروس کرونا نشدند، آنها قربانی شایعات شدند. یکی از بدترین انواع شایعات این بود که الکل صنعتی و خوردن آن باعث جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدن می شود که این شایعه تلخ باعث شد تا در روزهای اخیر افراد زیادی در شهرهای مختلف جان خود را از دست بدهند.

وی عنوان کرد: در شرایط سخت میزان شایعات بالاتر می رود و به همان میزان هم این شایعات باور می شوند. آنچه که در روزهای اخیر دیدیم این بود که مردم به بلای بزرگی گرفتار شدند و با یک چیز تکان دهنده تر از ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردند.

کولیوند افزود: نحوه استفاده صحیح از الکل بسیار مهم است و درصد خلوص الکل نیز اهمیت فراوانی دارد. برخی از الکل ها نظیر متانول صنعتی و غیرطبی هستند ودر این روزها جز در موارد ضروری نباید مورد استفاده قرار بگیرند در غیر اینصورت عوارض متعددی را پدید می‎آوردند.

این پزشک داخلی با بیان اینکه مصرف الکل صنعتی مسمومیت های شدید را به دنبال دارد بیان داشت: حتی برای ضدعفونی کردن سطوح با الکل صنعتی هم باید احتیاط کرد اما متاسفانه در حالی که برای ضدعفونی کردن سطوح با الکل محدودیت باید وجود داشته باشد برخی می آیند و آن را می نوشند. نکته تاسف بار دیگر این است که حجم زیادی از الکل موجود در بازار طبی نیست و صنعتی است.

کولیوند تاکید کرد: نوشیدن الکل صنعتی یک خودکشی است. این نوع الکل حتی می تواند منجر به حساسیت پوست شود. از طریق پوست جذب شود و سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار بدهد.

وی گفت: نوشیدن الکل صنعتی هیچ تاثیری بر روی پیشگیری از ویروس کرونا ندارد و باعث مرگ و نابینایی می شود.

این پزشک داخلی ادامه داد: اینکه هنوز مردم به دلیل نوشیدن الکل صنعتی جان می سپارند نشان می دهد که اطلاع رسانی دراینباره گسترده و کافی نیست و باید اقدامات بیشتر و موثرتری را باید انجام داد. اطلاع رسانی نشود افراد بیشتری جان می سپارند.

کولیوند با تاکید بر اینکه استفاده از الکل صنعتی مرگ آور است و نوشیدنش هیچ تاثیری بر روی ویروس کرونا ندارد در پایان گفت: مهم ترین اقدامات در برابر ویروس کرونا رعایت نکات ساده بهداشتی همانند شستن مداوم دست با آب و صابون و البته در خانه ماندن است. اگر در خانه بمانیم هرگز نیازی به چیزی پیدا نخواهیم کرد پس بهتر است ساده‎ترین راهکار را انتخاب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها