Logo jame jam online for Site - SVG - Positive
بازار عمومی کد خبر: ۱۲۶۰۴۷۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸  |  ۱۴:۵۷

شما در طول زندگی ، گزینه های بسیار محدودی برای انتخاب دارید . یکی از این انتخاب ها ، نوع زندگی در زمان پیری است .

شما می توانید در طول عمر طوری رفتار کنید که دوران پیری خوبی داشته باشید و سرپا بمانید . یا می توانید در طول عمرتان نسبت به سلامت عمومی بدنتان بی تفاوت باشید و در دوران پیری با بیماری ها و معلولیت های گوناگون دست و پنجه نرم کنید.

در هر صورت به طور کامل نمی توانید آینده را تغییر دهید ولی لااقل می توانید تلاشتان را بکنید.

برخی از محققان اعتقاد دارند با انجام کارهایی در طول زندگی ، می توانید طول عمر خود را افزایش داده و سالم تر زندگی کنید. در ادامه این مطلب به برخی از این اقدامات اشاره خواهد شد.

چطوری زندگی خوب و طولانی تری داشته باشیم ؟

کارهایی که می تواند طول عمر مفیدتان را بیشتر کند

کلسیم را فراموش نکنید

یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات دوران پیری ، پوکی استخوان است . بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که در طول عمر و بخصوص از سن 19 سال به بالا ، باید روزانه حداقل 1000 میلی گرم کلسیم دریافت کنید.

در صورتی که کلسیم مورد نیاز بدن را تامین نکنید ، بدن به صورت خودکار کلسیم مورد نیاز خودش را از استخوان ها می دزدد . زمانی که جوان هستید می توانید این کلسیم دزدیده شده را به استخوان بازگردانید ولی از میان سالی به بعد ، دیگر امکان جایگزین کردن این کلسیم وجود ندارد.

پس برای داشتن دوران پیری خوب و افزایش طول عمر مفید ، دریافت کلسیم را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را نسبت به پیری اصلاح کنید

ممکن است شما هم مثل بسیاری از انسان ها ، نسبت به پیری نظر بسیار منفی داشته باشید و حتی آنقدر از آن بترسید که آرزو کنید که قبل از پیر شدن بمیرید !‌

بررسی ها نشان داده است که کسانی که از پیری وحشت دارند و احساس می کنند پیر شدن یعنی پایان همه چیز ، دوران پیری بسیار بدتری دارند . در مقابل کسانی که این واقعیت را قبول می کنند و از پیر شدن ترسی ندارند ، حتی در زمان پیری نیز احساس جوانی می کنند.

استرس را از خود دور کنید

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که استرس می تواند طول عمر مفید فرد را 9 الی 17 سال کمتر کند. یکی از مهمترین و بهترین روش ها برای داشتن طول عمر مفید بیشتر ، کنترل استرس و دوری از محیط های استرس زا است . تمام کسانی که باعث افزایش استرس شما می شوند را با بی رحمی تمام از زندگیتان بیرون کنید. کارهایی که استرس شما را بیشتر می کنند را همین حالا رها کنید.

از ضد آفتاب ها استفاده کنید

متخصصین پوست اعتقاد دارند که استفاده از ضد آفتاب ها می تواند از ایجاد چین و چروک پوستی و ایجاد آثار پیری زودرس جلوگیری کند. برخی از آمارها نشان داده اند که بیش از 90 درصد از نشانه های پیری که در پوست ظاهر می شوند ، ناشی از نور خورشید هستند.

این ضد آفتاب ها می توانند از نوع آماده و کارخانه ای باشند و یا می توانید برای خودتان ضد آفتاب گیاهی و طبیعی در خانه درست کنید.

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی علاوه بر اینکه می تواند از پوست اطراف چشم در مقابل نور خورسید محافظت کند ، می تواند از خود چشم نیز در برابر آفتاب محافظت کند. البته باید از عینک های باکیفیت استفاده کنید که قابلیت جلوگیری از عبور اشعه ماوراء بنفش را داشته باشد.

اشعه ماوراء بنفش در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا به دلیل افزایش سن را بیشتر کند. مطمئن شوید که از عینکی استفاده می کنید که 99 تا 100 درصد اشعه و UVB را مسدود می کند .

مغزتان را فعال نگه دارید

مطالعات نشان داده اند که افرادی که مغزشان را به روش های گوناگون فعال نگه می دارند در دوران پیری کمتر از دیگران به بیماری هایی مانند فراموشی دچار می شوند.

ورزش هوازی را فراموش نکنید

افرادی که ورزش های هوازی انجام می دهند کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، برخی از سرطان ها ، افسردگی و زوال عقل هستند .انجام 2 ساعت و 30 دقیقه روزش هوازی در هر هفته می تواند برای این مورد کافی باشد. یکی از راحت ترین و کم خرج ترین و دم دست ترین روش ها ، پیاده روی کردن روزانه است .

اگر می خواهید در دوران پیری از مصرف انواع داروهای ضد افسردگی در امان باشید ، ورزش هوازی را فراموش نکنید .

تمرین با وزنه را فراموش نکنید

یکی از ناراحت کننده ترین مشکلات دوران پیری ، از بین رفتن توده عضلانی و کاهش قدرت بدنی است . ورزش هایی که با وزنه انجام می شوند می توانند از کاهش بیش از حد توده عضلانی جلوگیری کنند.

ارتباطات خانوادگی را حفظ کنید

روابط خانوادگی خوب نقش بسیار مهمی در افزایش امید به زندگی و سلامت عمومی بدن در دوران پیری دارند.

عاشق شوید

برخی از تحقیقات نشان داده است که بودن در کنار کسی که دوستش دارید و عاشق شدن می تواند احتمال مرگ زودرس را 15 درصد کاهش دهد.

به دیگران کمک کنید

کسانی که به دیگران کمک می کنند بدون اینکه انتظار تشکر و یا پاداش داشته باشن معمولا 25 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

شکلات تیره بخورید

شکلات تیره و تلخ می تواند باعث بهبود گردش خون در مغز شده و فشار خون را کاهش داده و در نتیجه احتمال خطر سکته مغزی را کمتر کند.

خوب بخوابید

تحقیقاتی که بر روی 30 هزار فرد بزرگسال انجام شده است نشان می دهد افرادی که روزانه حداقل 7 ساعت خواب خوب دارد دوبرابر کمتر از دیگران در معرض سکته مغزی قرار دارند .خوابیدن بیش از 9 ساعت در روز می تواند خطر سکته مغزی را دوبرابر بیشتر از افراد معمولی افزایش دهد .

از یک حیوان نگه دارید کنید

می توانید از یک یا چند حیوان نگه داری کنید. نگه داری کردن از حیوان به معنی آوردن آن به داخل خانه نیست . می توانید روزانه به حیوانات کوچه و یا پارک محلتان غذا بدهید و با آنها بازی کنید . این کار می تواند باعث کاهش استرس و فشار خون شما شود.

هیچگاه هیچ حیوانی را خریداری نکنید و به جای اینکار ، از حیوانات خیابانی حمایت کنید.

وجدان داشته باشید

افرادی که وجدانی آسوده تر دارند ، در مقایسه با دیگران فشار خون کمتر و قند خون مناسب تری دارند و در نتیجه کمتر بیمار می شوند . استرس ناشی از ناآرام بودن وجدان حتی می تواند باعث بدتر شدن مشکلات مفصلی شود.

همیشه هدف داشته باشید

افرادی که هدف مشخصی در زندگی دارند ، بسیار شادتر و پر انرژی تر از افراد بی هدف هستند.

قبل از سیر شدن ، سفره را ترک کنید

ساکنان جزیره اوکیناوا در ژاپن به داشتن طول عمر زیاد و سلامتی مشهور هستند. آنها یک راز بزرگ برای این مورد بیان می کنند. «همیشه قبل از اینکه سیر بشویم سفره غذا را ترک می کنیم». تمیشه تا زمانی غذا بخورید که تا 80 درصد سیر شوید و نه کاملا سیر .

به نقل از:

https://pamuh.com

 

 
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: