سازمان هواشناسی از بارش برف، باران، کولاک برف و آبگرفتگی معابر در ۲۷ استان کشور با ورود سامانه بارشی جدید خبر و نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۶۹

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب،‌ غرب،‌برخی مناطق جنوب غرب،‌شمال استان‌های فارس و بوشهر،‌استان‌های ساحلی دریای خزر،‌استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و از اواخر وقت برخی مناطق شمال شرق بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق جنوبی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

امروز همچنین در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد شدید با احتمال گردوخاک پیش بینی شده است. روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در شمال روی داده و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری ارد کشور شده و در مناطق شمال غرب،‌ برخی مناطق استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب،‌استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش برف، باران، کولاک برف و آبگرفتگی معابر در 27 استان طی آخر هفته خبر داده است.

توصیف: سامانه بارشی جدید (ضمن تائید اطلاعیه و اخطاریه قبلی درباره سامانه بارشی یکشنبه و دوشنبه)

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 98/11/30

نوع مخاطره: بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت

چهارشنبه 98/11/30: بارش برف و باران و وزش باد: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، چهارمحال و بختیاری

پنج شنبه 98/12/01:بارش برف و باران و وزش باد: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات ایلام، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان

بارش باران و وزش باد: گیلان، مازندران و گلستان

بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت: ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان

جمعه 98/12/02: بارش برف و باران و وزش باد: خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان سمنان و ارتفاعات شمال شرق تهران

بارش باران و وزش باد: شرق مازندران، گلستان، خراسان جنوبی

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده های مواصلاتی(مخصوصا گردنه ها و جاده های کوهستانی)، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها، در مناطق گرمسیر مشمول اطلاعیه سیلابی شدن مسیل ها

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی بر تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی تاکید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها