بر خلاف تصور عموم، قند میوه‌ها نیز در پوسیدگی دندان‌ ها تاثیر به سزایی دارد.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷۶
خطر پوسیدگی دندان با قند میوه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سحر امیری نژاد اظهارکرد: هر چه میزان قند و چسبندگی مواد غذایی مصرفی بیشتر باشد، درصد پوسیدگی‌های دندانی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت دهان و دندان پس از مصرف مواد غذایی نظیر موز که ph اسیدی و مانند کشمش، پفک و ... چسبندگی بالایی دارد، به منظور پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی لازم و ضروری است.

امیری نژاد توضیح داد: موادغذایی که قدرت چسبندگی و پوسیدگی زایی بالایی دارد، بهتر است در فاصله کم و یا به طور هم زمان مصرف شود.

وی با بیان اینکه هیچ منبع علمی مبنی بر این که گاز زدن سیب یا کرفس می‌تواند جایگزین مسواک باشد، وجود ندارد، اظهارکرد: معاینات دندانپزشکی در زمان طلایی با افزایش بهداشت دهان و دندان و بهره مندی از آموزش‌های بهداشتی می‌تواند از پیشرفت پوسیدگی‌ها پیشگیری کند.

این پزشک متخصص استفاده صحیح از مسواک، خمیردندان و دهانشویه‌ها را در پیشگیری از پوسیدگی‌های زودرس موثر دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از دهانشویه فلوراید به شرط آن که بلعیده نشود، نه تنها ضرری ندارد بلکه در پیشگیری بسیار موثر است.

وی نسبت به مصرف زیاد آبمیوه‌های صنعتی هشدار داد و تاکید کرد: از مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی به علت آنکه سطح دندانی را نرم و پروسه حل شدن را تسریع می‌کند، به شدت پرهیز کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها