وزیر خارجه روسیه گفت‌: اقدامات نظامی آمریکا در خاورمیانه، منطقه را در معرض عواقب خطرناکی قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۵۵۳
اقدامات آمریکا در خاورمیانه نقض حقوق بین‌الملل است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف پس از اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد و واکنش ایران به آن، در جریان مذاکراتی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، وخامت اوضاع در منطقه خاورمیانه را بررسی کردند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که اقدامات نظامی ایالات متحده در خاورمیانه نقض قوانین بین المللی است و عواقب جدی آنها منطقه را تهدید می‌کند.

بر اساس این اطلاعات، وزرای خارجه دو کشور در این گفتگوی تلفنی که به ابتکار عمل طرف پاکستانی صورت گرفت، روند اوضاع کنونی در منطقه که در نتیجه ترور سردار قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران در بغداد توسط ارتش آمریکا در نزدیکی بغداد و اقدام تلافی جویانه ایران (حمله موشکی به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق) بسیار حساس و متشنج شده را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند. طرف روسی بر این مسئله تاکید کرد که اقدامات واشنگتن در نقض قوانین بین المللی، می‌تواند عواقب جدی برای صلح و ثبات منطقه داشته باشد و ثابت می‌کند که اختلافات بین کشورها باید از طریق مسالمت آمیز و دیپلماتیک در و در روی میز مذاکره برطرف شود.

علاوه بر این، وزرای خارجه روسیه و پاکستان «ارزیابی‌های نزدیکی» از روند اوضاع در سوریه و لزوم تلاش برای حل بحران در لیبی داشتند.

قریشی در این رابطه، نتایج مذاکرات 8 ژانویه (18 دی ماه) ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در استانبول را مثبت و قابل توجه ارزیابی کرد.

روسای دستگاه‌های دیپلماسی فدراسیون روسیه و پاکستان همچنین درباره روابط دوجانبه نیز گفتگو کردند و توسعه پایدار روابط بر اساس منافع متقابل را مورد تاکید قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها