یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: قلم گاو حاوی املاح فراوانی است و به درمان آرتروز و کم خونی کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۵۹
درمان آرتروز با قلم گاو

به گزارش جام جم آنلاین، محمدتقی انوشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارکرد: قلم گاو حاوی املاح فراوانی شامل آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است؛ که مصرف آن می‌تواند برای بدن انسان بسیار مفید باشد.

وی گفت: افرادی که دچار کم خونی هستند می‌تواند از قلم گاو این ماده غذایی مملو از آهن برای درمان کم خونی خود استفاده کنند، همچنین قلم گاو دارای پروتئین‌هاییی مانند ژلاتین است که در درد‌های مفصلی مانند آرتروز باعث بهبود درد و سفتی مفاصل می شود.

انوشه ادامه داد: ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی می‌تواند به تولید، بهبود کیفیت و جریان خون کمک کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود بخشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:یکی دیگر از مواد مفیدی در قلم گاو کلاژن است که در جوان سازی و ترمیم پوست، مو و ناخن مفید است؛ بنابراین افرادی که پوستشان دچار چروک، ترک یا افتادگی است می‌تواند با مصرف این ماده غذایی به ترمیم و بازسازی پوست کمک کنند؛ و با این عصاره شگفت انگیز پوستی سالم و زیبا داشته باشند، از طرفی قلم گام دارای کالری کمی است و می‌تواند برای افرادی که رژیم‌های غذایی دارند ماده غذایی مناسبی به حساب آید.

وزنتان را با مصرف عصاره گاو کاهش دهید

انوشه افزود: افراد می‌توانند برای کاهش وزن خود از عصاره قلم گاو استفاده کنند زیرا این ماده غذایی کالری پایینی دارد و می‌تواند اثر فوق العاده ایی در کاهش وزن افراد داشته باشد.

وی ادامه داد: افراد در فصول سرد سال از قلم گام بیشتر استفاده کنند زیرا این ماده غذایی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی افراد شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: قلم گاو علاوه بر املاح ذکر شده شامل ویتامین‌های گروه B نیز است و برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن به سوخت و ساز بدن کمک فراوانی می‌کند.

وی ادامه داد: این ماده غذایی در انواع سوپ‌ها و خوراک‌ها مانند خوراک لوبیا یا آبگوشت استفاده می‌شود البته به دلیل وجود چربی در این ماده غذایی بهتر است افراد در حد اعتدال از آن استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها