ایرانیان خارج از کشور به عنوان سفیران فرهنگی ایران در همه نقاط دنیا می‌توانند نقش به‌سزایی در معرفی فرهنگ و تمدن عظیم، تأثیرگذار و پرافتخار ایرانی - اسلامی داشته باشند. هموطنان مقیم خارج از کشور در هر کجای دنیا که ساکن هستند قلبشان برای ایران و محیط گرم و صمیمی آن می‌تپد.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۰۴

شبکه جهانی جام‌جم با تجربه‌ای که طی 22 سال گذشته به‌دست آورده می‌تواند علاوه بر ایجاد فضایی پرنشاط، امیدبخش و سرگرم کننده برای مخاطبان، در جهت معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی و صیانت و تقویت آن و آشناسازی آنها با شخصیت ها و مفاخر نامدار تاریخی و معاصر نقش مؤثری ایفا کند. حراست از زبان شیرین فارسی و آموزش آن به‌ویژه به نسل‌های سوم و چهارم ایرانی خارج از کشور و در کنار آن ترغیب مخاطبان به کاربرد زبان فارسی در گفتار و نوشتار می‌تواند یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این شبکه در سال‌های آتی قرار گیرد. توجه به زبان‌فارسی در شبکه جهانی جام‌جم می‌تواند جمعیت فراوانی از حوزه تمدنی زبان فارسی را به جمع مخاطبان این شبکه اضافه کند. این وظایف به‌ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا ایران قدرتمند و مستقل باید در دهه های پیش رو به کمک رسانه‌های خود در جهت معرفی پیشرفت‌های صورت گرفته در 40سال گذشته به دنیا گام برداشته و مسیر نیل به اهداف تمدن نوین اسلامی را برای خود هموار کند.
اینجانب سالروز تأسیس شبکه جهانی جام‌جم را به تمام ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از کشور و کارکنان این شبکه تبریک عرض می کنم و از این‌که زمینه مناسبی برای همکاری میان این شبکه با بنیاد سعدی فراهم شده خرسندم.

دکتر غلامعلی حداد عادل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها