برگزاری مسابقه استعدادیابی «یک، دو، صدا» می‌تواند اتفاق مثبتی در حوزه موسیقی باشد. با توجه به آثاری که در این مسابقه ارائه شده نمی‌توانم بگویم سطح کارها عالی است، اما برای شروع کار خوب است.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۰۳

در ضمن شرکت کننده‌ها کارهای خودشان را می‌خوانند و از اثر کسی بازخوانی نمی‌کنند که همین نکته بسیار با ارزش است. از طرفی من فکر می‌کنم با توجه به این‌که شرکت کننده‌ها تجربه‌های نخست خود را در این مسابقه ارائه می‌کنند، باید به آنها فرصت داده شود. در ضمن من پیش بینی می‌کنم مسابقه یک، دو، صدا خروجی خوبی داشته باشد و بتوانیم استعداد و توانایی جوان‌های مستعدی را کشف کنیم. به هر حال موسیقی هنری است که به استعدادهای خوب و توانمند چه در زمینه ترانه سرایی و چه آهنگسازی و خوانندگی نیاز دارد. بنابراین تصور می‌کنم اگر خروجی این مسابقه پنج خواننده خوب هم باشد، اتفاق خوشایندی برای موسیقی است.
مشکل ما این است که رسانه‌ای برای پخش آثار این بچه‌ها نیست. مشکلات مالی هم باعث می‌شود در این زمینه از تیزرهای تبلیغاتی استفاده شود. در حقیقت رادیو باید متولی پخش صدای خواننده‌ها باشد و جای چنین برنامه‌ای در رادیو خالی است، اما تصور می‌کنم به مرور این اتفاق بیفتد. از طرفی نکته مهم دیگر این است که مراکز استان‌ها را نیز درگیر کنیم. چون استعدادهای ارزشمندی در شهرستان‌ها وجود دارد که صداهای خوبی دارند. به عنوان مثال ما در این مسابقه شنونده صداهای خوبی از اصفهان و کردستان بودیم که خیلی خواننده‌های خوبی هستند؛ اما من فکر می‌کنم نیاز به اطلاع رسانی دقیق تر و بهتری داریم تا بیشتر بتوانیم نیروهای جوان و توانمند را جذب کنیم. در ضمن به عقیده من برگزاری چنین مسابقات و جشنواره‌های استعدادیابی در صداوسیما می‌تواند این انحصار را بشکند و استعدادهای خوبی در زمینه‌های مختلف هنری کشف کنند. چون برخی خواننده‌ها این فرصت را دارند که از طریق شرکت‌ها و با پرداخت پول تبلیغ و خودشان را به مردم معرفی کنند. اما افرادی هستند که این امکان را ندارند و به همین دلیل وظیفه رادیوست که این کار را انجام بدهد و بستری برای آنها مهیا کند تا بتوانند استعدادهای خود را ارائه کنند.


محمدرضا چراغعلی
آهنگساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها