مرد جوان که در جریان درگیری دوست خود را با ضربه چاقو از پای درآورده بود، پای چوبه دار با اعلام رضایت اولیای دم بخشیده شد. متهم روز گذشته از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و اظهار ندامت و پشیمانی کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۷۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تابستان چهار سال قبل، خبر درگیری منجر به قتل در جنت‌آباد به اطلاع پلیس 110 رسید. ماموران در محل حادثه که یک مغازه لوازم‌آرایش فروشی بود حاضر شدند و متهم را که صاحب مغازه بود، دستگیر کردند.
متهم که امید نام دارد، در اظهارات اولیه خود علت درگیری با مقتول به نام پیمان را اینطور شرح داد: «چند وقت قبل دختر جوانی به نام ملیکا را به عنوان فروشنده در مغازه خود استخدام کردم. مدتی که گذشت به او علاقه پیدا کردم و تصمیم داشتم با او ازدواج کنم. اما مدتی که گذشت متوجه شدم که دوست من پیمان که به مغازه من رفت و آمد داشت، با ملیکا دوست شده است. خیلی عصبانی شدم و ملیکا را از مغازه اخراج کردم. اما درگیری من و پیمان ادامه داشت و ظهر روز حادثه پیمان سراغ من آمد. داشتم ناهار می‌خوردم که او را از دور دیدم که یک میله دستش بود و داشت با عصبانیت سمت من می‌آمد. بعد با هم درگیر شدیم و نمی‌دانم چه شد که چاقویی را از سر میز برداشتم و با آن یک ضربه به پیمان زدم که درست به قلب او اصابت کرد.»
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.
با درخواست اولیای دم رای قصاص متهم صادر شده و در مرحله اجرا قرار گرفت. اما درست روز اجرای حکم در مردادماه امسال، زمانی که طناب دار به گردن امید آویخته شد؛ اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان اعلام گذشت کردند.
روز گذشته امید باردیگر در دادگاه حاضر شد تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود. امید در دفاع از خود گفت: «اشتباهم را قبول دارم. در این مدت در زندان تنبیه شده‌ام. شب قبل از اعدام مرگ را جلوی چشمم دیدم. خانه‌مان را به عنوان دیه پیمان به اولیای دم دادیم، اما آنها با بزرگواری همان خانه را بدون پول پیش به مادر و پدرم اجاره داده‌اند.»
رای دادگاه بعد از مشورت قضات صادر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها