هنرمند اهل پرو در گفت‌وگو با جام‌جم:

معماری ایرانی - اسلامی هنری رده بالاست

نهمین هم‌اندیشی بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران این روزها در تهران برگزار شده است؛ رویدادی که تا به‌همن ماه در محل برگزاری این رویداد هنری در بوستان نوروز از اراضی عباس‌آباد برپا خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۲۲

یکی از هنرمندان مجسمه‌سازی که در این رویداد شرکت کرده، ویکتور آرتورو گوآدلوپه تینئو از کشور پرو است. او در گفت‌وگو با جام‌جم، علاوه بر اشاره به تغییر دیدگاه و نگرش خود پس از سفر به ایران می‌گوید: «زمانی را که برای نهمین هم‌اندیشی مجسمه‌سازی تهران گذرانده‌ام بسیار خوب بوده است.»
تینئو با اثری اجرایی با عنوان «دوگانگی در سرزمین آندره» در نهمین هم‌اندیشی بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران حاضر شده. او درباره اثرش می‌گوید: «اثری که اینجا خلق می‌کنم، به نوعی نشان‌دهنده فرهنگ اینکاها در پرو است. چیزی که اثرم نشان می‌دهد این است که بشر و طبیعت در کنار یکدیگر قرار دارند و با هم شکل گرفته‌اند، بنابراین جدایی‌ناپذیر هستند. زمانی که بشر به این نقطه و طرز فکر برسد، ما انسان‌های بهتر و واقعی‌تری را در فضای اطراف خود می‌توانیم داشته باشیم.»
این هنرمند مجسمه‌ساز درباره شرایط نهمین هم‌اندیشی مجسمه‌سازی تهران، می‌گوید: «مدیریت این هم‌اندیشی به نظر من عالی است. چیدمان و انتخاب هنرمندان بسیار خوب است و آثاری که اجرا می‌شود به نظر من از نظر هنری و کیفی در رده بسیار بالایی هستند که نشان‌دهنده انتخاب بسیار خوب داوران و سیاستگذاران این هم‌اندیشی است.»
گوآدلوپه تینئو استفاده از معماری در آثار مجسمه‌سازان ایرانی را جذاب می‌داند و می‌گوید: «در آثار مجسمه‌سازان ایرانی آنچه که به نظر من بسیار بارز دیده می‌شود، استفاده از هندسه و فضای هندسی است که ما در معماری ایرانی و اسلامی نیز بسیار آن را می‌بینیم. به نظرم آثاری که خلق می‌شود، با توجه به الهام گرفتن از فضاهای معماری ایرانی و اسلامی، از نظر هنری در رده بالایی قرار دارد. احساس می‌کنم باید در مورد ایران و هنر این کشور و صد البته هندسه ایرانی و اسلامی مطالعه بیشتری داشته باشم، زیرا با توجه به آثار و فرهنگی که دیده‌ام به این حوزه علاقه‌مند شده‌ام.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها