احمدی‌افزادی مدیر شبکه هفت سیما، از برنامه‌های این شبکه برای افزایش مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان گفت.
کد خبر: ۱۲۴۰۳۹۶

به گزارش روابط عمومی شبکه هفت سیما، نشست ستاد مهارت‌آموزی سیما به ریاست مسعود احمدی افزادی رئیس ستاد مهارت‌آموزی و نمایندگان این ستاد در شبکه‌های سیما دوشنبه 11آذر در سالن جلسات شبکه هفت سیما برگزار شد.
مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه هفت سیما، در نشست خبری امروز خود درباره حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی و ستاد مهارت‌آموزی گفت: با توجه به کار‌هایی که شبکه هفت سیما در حوزه زبان فارسی انجام داده است، دبیرخانه ستاد زبان فارسی در این شبکه شکل گرفت.
مدیر شبکه هفت سیما پیرامون ستاد مهارت‌آموزی عنوان کرد: بحث مهارت‌آموزی زبان فارسی در انواع مختلف یکی از ماموریت‌های جدی و محوری شبکه هفت سیماست. مساله اصلی و اساسی امروز در نزد جوانان جامعه ما بحث مهارت است. ما امروز با دانشوران غیرماهر مواجه هستیم؛ با کسانی که دانایی مبتنی بر غیر توانایی را فراگرفته‌اند.
وی ادامه داد: ستاد مهارت‌آموزی سیما در شبکه هفت سیما مستقر شده و با شعار مردم، آموزش و مهارت کار خود آغاز کرده است. ما یک اقدام ملی را آغاز کردیم و این اقدام ملی با کمک سازمان‌های مرتبط مثل شورای عالی مهارت در کشور انجام می‌شود.
احمدی افزادی گفت: در دنیای امروز مهارت‌آموزی نقش مهمی داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است. اکنون عمده کشورها در بخش مهارت‌آموزی در حال پیشرفت هستند و روی مساله مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
در این وضعیت ما هم تلاش می‌کنیم در این زمینه اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.
وی در ادامه بیان کرد: برای پیشرفت در بخش مهارت‌آموزی در مسابقات کشورهای مختلف شرکت کردیم و بعد تصمیم گرفتیم که مسابقات مهارت‌آموزی را در کشور برگزار کنیم که پیش‌نویس آن از طرف سازمان صداوسیما به اسحاق جهانگیری داده شده است.
مدیر ستاد مهارت‌آموزی ادامه داد: امروز وقت آن است که در شبکه‌ها با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، در گام اول یک‌بار دیگر داشته‌های خود را تقویت کنیم. همچنین در ادامه قرار است مهارت‌افزایی را تقویت کنیم که برای آن باید کسب مهارت و احساس نیاز به آن مهم شود. همچنین در بخش مهارت باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سبب افزایش اعتماد شویم.
وی در ادامه درباره برنامه اقدام این طرح توضیح داد: در این راه با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا کردیم و برنامه برای بین‌المللی کردن بخش مهارت‌آموزی را دنبال می‌کنیم. با نگاهی به برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی کشورهای دیگر باید بگویم، متاسفانه ما در کشور از بحث مهارت‌آموزی خیلی غافل بودیم. رویکرد دنیا تغییر کرده ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم.
رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های پیش رو، زمان را به سه دوره کوتاه‌مدت (تا اواخر زمستان ۹۸)، میان‌مدت (تا تابستان ۹۹) و بلندمدت (از پاییز ۹۹ تا ۱۴۰۰) تقسیم کرده‌ایم. دوره کوتاه‌مدت از اکنون شروع شده و باید طی این دوره برخی از مسائل به صورت آنی اصلاح شود؛ جریان‌های کوچکی را برای ترویج زبان فارسی راه‌اندازی کرده‌ایم و مراحل مختلف در حال انجام است.
وی افزود: ما در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دو هدف را دنبال کردیم؛ اول این‌که رخداد‌های بزرگ جهانی مهارت‌محور را منعکس می‌کنیم. بنابراین برای اولین بار مسابقات جهانی مهارت را پوشش گسترده دادیم. المپیک جهانی مهارت شهریورماه در کازان روسیه برگزار شد و با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان و ۱۶۰۰ جوان ماهر و با حضور چهار رئیس‌جمهور بزرگ دنیا ولادیمیر پوتین و رئیس‌جمهور چین برگزار شد. کشور ما هم در این مراسم شرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها