در 24 ساعته گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

روز خداحافظی پارلمان با عبدالمهدی

جهان پیرامون ما، جهان رویدادهای مختلف است؛ جهانی که هرلحظه باید منتظر اتفاقاتی بود که موازنه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر ‌دهد. جام‌جم چند رویداد مهم 24 ساعت گذشته را برای شما مرور می‌کند
کد خبر: ۱۲۴۰۱۹۳

پارلمان عراق با عبدالمهدی خداحافظی کرد

منابع پارلمانی عراق از موافقت مجلس این کشور با استعفای عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری عراق خبر دادند. به گزارش روسیاالیوم، جلسه پارلمان عراق برای بررسی استعفای عادل عبدالمهدی و حوادث خونبار استان‌های جنوبی به ریاست محمد الحلبوسی برگزار شد. براساس این گزارش، پارلمان عراق به استناد ماده ۷۵ قانون اساسی این کشور با استعفای عادل عبدالمهدی موافقت کرده و از برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق خواسته نخست‌وزیر جدید را مامور تشکیل کابینه کند. همچنین پارلمان عراق به بررسی اوضاع نجف و ذیقار پرداخته و حلبوسی از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان خواسته سریع به ذیقار و نجف بروند.

1000 داعشی تسلیم ارتش افغانستان شدند

وزارت دفاع افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از تسلیم شدن هزار نفر از اعضای داعش به ارتش این کشور خبر داده است. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده طی کمتر از یک ماه گذشته، حداقل هزار نفر از اعضای داعش تسلیم نیروهای ارتش شده‌اند. وزارت دفاع افغانستان در بیانیه خود تاکید کرده است پس از شکست داعش در ننگرهار حداقل ۴۹ عضو این گروه تروریستی همراه با اعضای خانواده‌های‌شان همراه ۲۱ زن و ۴۳ کودک دیگر که در مجموع ۱۱۳ نفر می‌شوند در اچین ننگرهار تسلیم ارتش افغانستان شدند. گفته شده روند تسلیم این نیروها به ارتش در ادامه فرآیندی است که طی یک ماه گذشته همزمان با تضعیف داعش ادامه داشته است.

تیراندازی در نیواورلئان آمریکا با ۱۰ زخمی

در حادثه تیراندازی در نیواورلئان آمریکا، ده نفر زخمی شدند. به گزارش دیلی میل، در حادثه تیراندازی روز گذشته در نیواورلئان واقع در ایالت جنوبی لوئیزینای آمریکا ده نفر زخمی شدند. براساس اعلام این منبع خبری، تیراندازی مذکور در منطقه فرنچ کوآرتر روی داده است. پلیس آمریکا در این خصوص اعلام کرد یک نفر را به ظن دست داشتن در این حادثه بازداشت کرده و تحقیقات از وی دراین باره ادامه دارد. منابع بیمارستانی حال دونفر از زخمی‌های تیراندازی امروز را وخیم گزارش کرده‌اند. سال جاری میلادی یکی از سال‌های پر از ضد و خورد و خشونت در آمریکا به‌خصوص استفاده از سلاح گرم علیه مردم بوده است.

آزادی 3 روستا در ادلب توسط ارتش سوریه

منابع سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب و بازپس‌گیری چند روستا از لوث جبهه النصره و هلاکت شماری از تروریست‌ها خبر دادند. به گزارش روسیاالیوم، ارتش سوریه سه روستا را در حومه ادلب در شمال این کشور پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره پس گرفت.
یک منبع نظامی اعلام کرد: ارتش سوریه روستاهای اعجاز، اسطبلات و رسم الورد را پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره بازپس گرفته و خسارات و تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرده است.
این منبع از هلاکت چهار تروریست وابسته به گروه موسوم به اجناد قفقاز خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها