کلاهبرداری با فروش زمین‌های توقیفی دادگستری

دو مرد که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی، زمین‌های توقیف‌شده از سوی دادگستری را می‌فروختند و کلاهبرداری می‌‌کردند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۷۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، از سال 95 افرادی با حضور در شعبه 12 دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج از دو مرد به نام‌های محسن و بهروز که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی در کرج با سربرگ بنیاد شهید، خودرو و زمین به آنها فروخته بودند، شکایت کردند. تحقیقات در این پرونده نشان می‌داد متهمان با قطعه‌بندی زمین‌هایی که در توقیف دادگستری بودند آن را به متقاضیان فروخته است. ارزش مالی این زمین‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان بود. چندی پیش پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. جست‌وجوهای پلیسی برای دستگیری این دو نفر ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش مخفیگاه محسن۴۲ ساله شناسایی و او با هماهنگی قضایی بازداشت شد. او با انتقال به پلیس آگاهی گفت: دوستم بهروز 50 ساله، پیشنهاد راه‌اندازی این شرکت را به من داد که قبول کردم. او با درج آگهی‌های فروش ویژه خودرو و زمین متقاضیان را وسوسه و ترغیب به خرید می‌کرد. سپس با جعل سربرگ بنیاد شهید اقدام به قطعه‌بندی زمین‌های حوالی کرج و فروش آن به متقاضیان می‌کردیم تا این که مشخص شد زمین‌ها در توقیف دادگستری است .
در حالی که ۸۰ نفر از مالباختگان محسن را شناسایی کرده بودند او راهی زندان شد و تحقیقات برای بازداشت همدست ۵۰ساله‌اش ادامه داشت تا این‌که مشخص شد او با راه‌اندازی دفتری مشابه در منطقه ازگل تهران مشغول کلاهبراری است. او نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در مخفیگاهش بازداشت شد. سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان به همدستی با یکدیگر در این کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها