کارگر افغان که زن ایرانی را با انگیزه سرقت به قتل رسانده و به افغانستان گریخته بود، پس از بازگشت به ایران شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۷۲

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، عصر 26 فروردین سال گذشته رحیم دشتبان، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی از طریق تماس ماموران کلانتری گلبرگ از قتل زن 50 ساله‌ای در محله گلبرگ باخبر شد. او با تیمی از ماموران اداره جرایم جنایی تهران در طبقه دوم ساختمانی که جنایت رخ داده بود حاضر شدند که معلوم شد یک شبانه‌روز از مرگ او گذشته و با همان روسری که سرش بوده، به قتل رسیده است. کارگر نظافتچی به نام احسان آخرین نفری بوده که طبق گفته همسایه‌ها از خانه وی خارج شده بود. پرونده این قتل در شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، تشکیل شد. ماموران از خواهر مقتول تحقیق کردند که معلوم شد دو کارگر افغان برای نظافت به خانه او و خواهرش در رفت و آمد بودند. آن روز هم یکی از کارگران به نام احسان در خانه مقتول بوده است.
بعد از قتل، مقداری پول، هزار دلار، سه عدد انگشتر طلا و گوشی تلفن مقتول مفقود شده بود.
در ادامه دوست متهم تنها مظنون پرونده بازداشت شد که مدعی شد، روز جنایت احسان هراسان به خانه آمده و با جمع کردن وسایلش به هرات رفت.
گفته‌های او از سوی پلیس مورد بررسی قرار گرفت و چون در ماجرای قتل نقشی نداشت، آزاد شد، اما احسان تحت تعقیب بود تا این‌که با گذشت 19 ماه از جنایت، ماموران باخبر شدند که او چند روز است به ایران بازگشته و در ساختمان نیمه‌‌کاره‌ای در محله هفت‌حوض کار می‌کند. ماموران به آنجا رفتند و متهم به قتل را دستگیر کردند. مرد افغان راز قتل زن ایرانی را فاش کرد و گفت: برای نظافت به خانه مقتول و خواهرش و چند نفری دیگر می‌رفتم. به تصور این‌که زن میانسال پول زیادی دارد، او را با روسری خفه کرده و اموال با‌ارزش او را سرقت کردم. با فروش اموال سرقتی 30 میلیون تومان به‌دست آورده و به هرات رفتم. وقتی پولم تمام شد، به ایران بازگشتم.
متهم به قتل به اتهام مباشرت در قتل عمدی زن ایرانی و سرقت اموال وی روانه بازداشتگاه پلیس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها