در 24 ساعته گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

آقای ترامپ شما به جلسه استیضاح دعوتید...!

جهان پیرامون ما، جهان رویدادهای مختلف است. جهانی که هرلحظه باید منتظر اتفاقاتی بود که موازنه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر ‌دهد. جام جم چند رویداد مهم 24 ساعت گذشته را برای شما مرور می‌کند
کد خبر: ۱۲۳۹۶۸۸

فتنه بزرگ نقابداران در عراق
1. دولت عراق در تلاش است فضای اجتماعی کشور به سمت آرامش برود. نخست‌وزیر عراق در سخنانی گفت آنچه در عراق می‌گذرد، یک فتنه بزرگ است. سومریه نیوز با انتشار این نقل‌قول از عادل عبد المهدی نوشته است: «حوادث تأسف باری در جریان تظاهرات‌ در کشور عراق اتفاق افتاده و کمیته حقیقت‌یاب گزارشی در این خصوص ارائه کرده است. برخی خشونت‌ها توسط افراد ناشناس و نقابدار صورت گرفته است. دولت تاکنون در حالت دفاع بوده و ما با یک فتنه بزرگ مواجه‌ایم. به‌رغم فشارهای فراوان به مسؤولیت خود در حمایت از شهروندان ادامه می‌دهیم.»


دعوت به جلسه استیضاح
2. بالاخره ماجرای استیضاح جناب رئیس‌جمهور آمریکا کم‌کم دارد جدی می‌شود و جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور خواسته در نخستین جلسه استماع این کمیته که قرار است در تاریخ ۴دسامبر (۱۲ آذر) درخصوص استیضاح وی برگزار شود، شرکت کند.
او در این‌باره می‌گوید: ترامپ دو گزینه دارد. یا در جلسه شرکت کند یا از شکایت کردن درباره این مسأله دست بردارد. چنانچه ترامپ در این جلسات شرکت کند، از حق سؤال پرسیدن از شاهدان برخوردار خواهد بود.


3. ۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار؛ هزینه جنگ‌
خسارت‌های جنگ و ناامنی در جهان پایان ندارد. به‌خصوص وقتی پای ایالات‌متحده آمریکا وسط باشد. نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد جنگ‌های حدود دو دهه اخیر آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریسم راه افتاده، بیش از ۸۰۰ هزار کشته و 4/6 تریلیون دلار هزینه‌بر جای گذاشته است.
محققان این پروژه هشدار داده‌اند آمار واقعی کشته‌ها و هزینه‌ها، احتمالا به‌مراتب بیش از این رقم است.
این آمارها برمبنای تحقیقات وزارت دفاع آمریکا، دفتر پژوهش‌های کنگره، سازمان ملل، سازمان‌های مردم‌نهاد و گزارشگران میدانی به‌دست‌آمده است.


4. خواب در میان هیاهو
خواب راحت دوکودک در وسط معرکه اعتراضات لبنانی‌ها دیدنی است . این عکس نشان‌دهنده مسدود کردن ورودی شهر طرابلس لبنان از سوی معترضان است. این ناآرامی ها موجب شد، راه‌های اطراف کاخ بعبدا مسدود شود، در نتیجه نیروهای ارتش لبنان با حضور در محل درگیری ها سعی کردند با شلیک هوایی و استفاده از باتوم تظاهرکنندگان را پراکنده کرده و راه‌ها را بازگشایی کنند. بیش از ۴۰ روز از اعتراضات لبنانی‌ها و قریب یک ماه از استعفای دولت این کشور به‌منظور فراهم آوردن زمینه تحقق خواسته مردمی می‌گذرد و همچنان اعتراضات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها