خانواده شهیدی در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن پسر 18 ساله‌شان که مرگ مغزی شده بود را به چهار بیمار هدیه کردند.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۳۷

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 10 و 26 دقیقه چهارشنبه، ششم آذر امسال یکی از ماموران کلانتری بهارستان در تماس با ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران از مرگ مغزی پسر 18 ساله‌ای به نام مجید در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر دادند. مجید از طبقه دوم ساختمانی در شهر سمنان سقوط کرده و بعد از مرگ مغزی، خانواده‌اش رضایت خود را با اهدای عضو اعلام کرده بودند.
پس از هماهنگی قضایی، عمل پیوند انجام شد و قلب، دو کلیه و کبد مجید به بیماران نیازمند اهدا شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.
اسماعیل عروجی، عموی داغدیده مجید به جام‌جم گفت: برادرم سه پسر داشت که مجید آخرین فرزندش بود. دیپلم فنی داشت و برای کسب روزی حلال در موتورسازی کار می‌کرد. شامگاه دوم آذر امسال بعد از پایان کارش به خانه آمده بود که دوستانش سراغش آمدند و با آنها به خانه یکی از دوستانش در محله گلستان سمنان رفت و قرار شد زودتر بازگردد که خبری از او نشد. ساعاتی بعد پرستاری از بیمارستان کوثر با خانواده‌اش تماس گرفت و خبر داد که مجید از طبقه دوم خانه دوستش به پایین افتاده و مصدوم شده است.
وی افزود: با توجه به مشکوک بودن حادثه، برادرم از دوستان مجید شکایت کرد و پرونده در پلیس آگاهی سمنان به جریان افتاد. او از روز یکشنبه تا سه‌شنبه پنجم آذرماه در بیمارستان کوثر بستری بود. پزشکان برای نجاتش تلاش کردند اما بعد از سه روز گفتند که او مرگ مغزی شده و امیدی به بازگشتش به زندگی نیست، اما می‌توانند اعضای بدنش را اهدا کنند. پدر و مادر مجید برای شادی روح مجید رضایت به اهدای اعضای بدن او دادند. دیروز پیکر او به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و قلب، دو کلیه و کبد او جداسازی و به بیماران اهدا شد. مجید مثل عموی شهیدش آسمانی شد. زادگاه پدری‌مان روستای مهن فیروزکوه بود و مجید اولین فردی بود که در خانواده‌مان و زادگاه پدری‌اش اهدا‌کننده اعضای بدن است. مجید به‌زودی در آرامستان محل زندگی‌اش به خاک سپرده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها