در سایه افشاگری درباره نقش خرابکارانه امارات در اعتراضات عراق، برخی منابع بازداشت عزت الشابندر، سیاستمدار عراقی را در خاک امارات تایید کردند.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۹۴

به گزارش تسنیم، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع خود خبر بازداشت عزت الشابندر سیاستمدار عراقی را در امارات تایید کرد.
این منابع گفتند: دستگاه اطلاعاتی امارات، الشابندر را در ابوظبی بازداشت و به هتلی در دبی منتقل کرده است و الشابندر را مجبور کرده‌اند در توییتی خبر بازداشت خودش را تکذیب کند. نزدیکان الشابندر با او تماس گرفته و از او خواستند به عراق بیاید، اما او گفت نمی‌تواند این کار را بکند. افشاگری الشابندر نقش امارات در حمایت مالی از فعالیت‌های خرابکارانه در جریان اعتراضات در عراق و مسلح کردن چهار عشیره در استان الانبار برای ایجاد یک نیرو را به عنوان مقدمه‌ای برای جدا کردن این استان از عراق نشان می‌دهد.
این افشاگری نشان داد تلاش برای جدا کردن الانبار تحت عنوان کنفدرالیسم برای وارد کردن آن در طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن صورت گرفته است.
این منابع تصریح کردند: حمایت مالی امارات جهت تلاش برای جهت جدا کردن استان الانبار با هدف اسکان دائمی فلسطینی‌ها در آنجا صورت می‌گیرد و اقدام محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در بازداشت الشابندر یادآور کاری است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها