روحانی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان:

استقبال ایران از تلاش همسایگان برای حل مشکلات منطقه

رئیس جمهور با اشاره به این‌که حضور نظامی آمریکا مشکلات افغانستان را دو چندان کرده است، گفت: ایران از تلاش‌های همسایگان برای حل مشکلات کشورهای منطقه استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۴۶

حسن روحانی در دیدار ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان با تأکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه ایران و پاکستان گفت: روابط صمیمانه و علاقه‌مندی دو ملت مسلمان ایران و پاکستان به یکدیگر، سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.
رئیس‌جمهور اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: روابط تهران - اسلام‌آباد، در زمینه اقتصادی باید به بالاتر از سطح فعلی برسد و نباید دو طرف به این میزان از روابط اقتصادی و تجاری رضایت بدهند و باید با تلاش مضاعف، ساز و کار‌های بهتری را برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه با رفع موانع موجود فراهم کنند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده و کاملاً آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌های خود را به نتیجه برسانیم. همچنین آمادگی داریم تمهیداتی فراهم کنیم که شرکت‌ها و تجار دو کشور بتوانند روابط گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به امنیت مرز‌های دو کشور را مورد تأکید قرار داد و افزود: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد، به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرز‌های دو کشور مقابله کنیم.
روحانی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان افزود: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهد بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.
رئیس‌جمهور گفت: بدون تردید، وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان افزوده است.
رئیس جمهور همچنین حضور فرمانده ارتش پاکستان در تهران و ملاقات با سردار باقری و مقامات نظامی ایران را به معنای استحکام فوق‌العاده روابط دو کشور دانست و گفت: این‌گونه دیدار‌ها و رفت و آمد‌ها می‌تواند در استحکام و نزدیکی روابط دو کشور بسیار مفید باشد.
فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان این‌که ایران و پاکستان، دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهند، افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت تاثیر قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشور‌های دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.
رئیس جمهور همچنین، استوارنامه سفرای جدید سوئد، استرالیا، یمن، زیمبابوه و کامبوج در تهران را دریافت و با آنان گفت‌وگو کرد.
افزون بر آن، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش، فروزنده ودیعتی به عنوان سفیر جدید ایران در فنلاند و شریعتی، مفتح، سید محمدعلی حسینی، محمدحسین میرزا آقایی چالکسرایی، برمکی، دهشیری، غلامعباس ارباب خالص و محمدرضا رئوف‌شیبانی به ترتیب به عنوان سفرای جدید ایران در کنگو، زلاندنو، پاکستان، گینه، کنیا، سنگال، ترکمنستان و تونس منصوب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها