«دن کیشوت» را اگر نخوانده‌اید این حرف‌های‌مان بی‌فایده شاید باشد. مثلا این‌که بگوییم چطور این رمان پیکارسک با آن شخصیت پیکاروی جذابش تقریبا همه داستان‌نویس‌های جهان را به نوعی تحت‌تاثیر خودش گرفت یا بگوییم چقدر رمان ذیل تاثیر این اثر درخشان نوشته شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۶۷

حالا البته اینجا خبری دیگر می‌خواهیم به شما بدهیم. ماجرا از این قرار است که کتابی درباره این رمان مهم ادبیات داستانی جهان منتشر شده، آن هم از چه کسی؛ توماس مان که خودش نویسنده بسیار مهمی بوده است. اسم کتاب «سفر دریایی با دن کیشوت» است و حالا در انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم و با ترجمه محمود حدادی به فارسی منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در بهار سال ۱۹۳۴ توماس مان به‌دعوت ناشر آمریکایی آثارش برای یک سلسله سخنرانی به آمریکا رفت. آن‌ زمان تنها وسیله عبور از اقیانوس اطلس کشتی اقیانوس‌پیما بود، با سفری بیش یا کم ده‌روزه. توماس مان در این سفر با خواندن رمان دن‌کیشوت سرگرم بود و همزمان در تفسیر لطایف و طنز این رمان جهانی یادداشت‌هایی بر کاغذ می‌آورد؛ مجموعه‌ای از باریک‌نگری چندسویه که به این کتاب شکل داده است. در آن زمان یک‌سالی می‌شد هیتلر در آلمان به قدرت رسیده بود و در پی آن توماس مان از وطن خود رانده شده بود. درد آوارگی و بیم از وقوع جنگ از دیگر دغدغه‌های او هنگام نگارش این سفرنامه بود و به آن رنگی از غم داده است.
از دن کیشوت، تفسیر بسیار درخشانی هم از‌هاینریش‌هاینه، شاعر آلمانی قرن نوزدهم، پیوست این کتاب شده است، ‌همراه چهره‌نگاری‌ای از شاه فیلیپ دوم، خودکامه اسپانیایی هم‌روزگار سروانتس.
آن‌طور که ایسنا نوشته کتاب سفر دریایی یا دن کیشوت در ۱۲۹ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها