اعضای باند جنایتکاران افغان که چندی قبل به اتهام سه فقره قتل عمدی در دادگاه محاکمه شده بودند،با رای دادگاه به حبس و شلاق محکوم شدند. قرار شده است برای اثبات قتل‌های آنها مراسم قسامه برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۲۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده کلاهبرداری چند مرد افغان از سال 94 در دستور کار پلیس قرار گرفت.کلاهبرداران طعمه‌های خود را به بهانه فروش عتیقه و گنج به محلی خلوتی می‌کشاندند و بعد از مجروح کردن آنها،پولی را که همراه داشتند سرقت می‌کردند. همزمان با طرح این شکایات، جسد مرد جوانی در ساختمان نیمه کاره حوالی میدان هروی کشف شد و مدتی بعد خبر پیدا شدن جسدی دیگر این بار در قیطریه به دست ماموران رسید که مشخص شد، طعمه اعضای همین باند بودند.
با ردیابی ماموران پلیس، متهمان در یک عملیات تعقیب و گریز به دام افتادند. یکی از متهمان هنگام فرار توسط پلیس از پای درآمد و یکی دیگر در زندان جان خود را از دست داد.تحقیقات تکمیلی پلیس حکایت از آن داشت که قتل امید دربندی، بازیکن سابق تیم سایپا که مدتی قبل جسد او در چاهی در کهریزک کشف شده بود، توسط این باند جنایتکار رخ داده بود.
چهار متهم پرونده در اعترافات خود به سرقت و کلاهبرداری اعتراف کردند، اما در دادگاه دفاع از خود ماجرای قتل‌ها را گردن همدیگر انداختند.
شعبه چهارم دادگاه کیفری،پس از محاکمه متهمان رای پرونده را صادر کرد. براساس این رای دادگاه اعلام کرد دلایل اتهامی درخصوص اتهام قتل متهمان به حدی که موجب علم قضایی شود به دست نیامده و از موارد لوث است لذا باید مراسم قسامه اجرا شود.همچنین متهمان به اتهام سرقت و ایراد ضرب و جرح عمدی هر کدام به ده سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها