به نظر می‌رسد بتوانیم سریال‌هایمان را ماندگار کنیم باید در کنار نمایش واقعیات زندگی مردمان شهرها و روستاها، از حقوق مردم بیشتر حرف بزنیم و فیلمنامه‌نویسان در آثار خود این موضوع را بیشتر مدنظر داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸۸

این صحبت کردن درباره حقوق اولیه زندگی مردم اگر در قالب برنامه‌های جذاب و سریال‌های داستان‌گوی مبتنی بر شخصیت‌های ملموس صورت گیرد قطعا می‌تواند ناخودآگاه اسباب بالا رفتن کیفیت برنامه‌ها را موجب شود.
شما درنظر بگیرید که در همه این سال‌ها تا چه حد درباره ارزش‌های قناعت و ساده‌زیستی شعار داده شده و تا چه حد تناقض این شعارها را در عملکرد مدیران و مسؤولان مملکتی دیده‌ایم. این تناقضات کم و بیش محور تولید سریال‌های طنز شده است ولی باز حلقه مفقوده سخن گفتن از حقوق مردم در برابر مسؤولان است.
موضوعات اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌تواند دستمایه خلق آثار ماندگاری شود. به عنوان مثال می‌توان از حق تحصیل رایگان حرف زد که در تناقض است با شهریه‌هایی که به انحای مختلف از خانواده‌هایی گرفته می‌شود که فرزندان در حال تحصیل دارند.
سازندگان آثار هنری و به‌ویژه سریال‌ها باید این قبیل مسائل که در اطرافشان می‌گذرد را بیشتر مورد توجه قرار دهند. این حق و حقوق بایستی به بهترین شکل در قالب درام‌های پرکشش به سریال‌های دیدنی بدل شود و پیش روی مخاطبان قرار گیرد تا هم عموم مردم خرسند شوند از تبیین حقوق‌شان و هم مدیران حواس‌شان باشد چه کاستی‌هایی دارند. مسائل و معضلات مردم معمولا در برنامه‌های گفت‌وگومحور رسانه ملی مورد تحلیل قرار می‌گیرد که خیلی هم خوب و ارزنده است ولی نیاز بسیار داریم که سریال‌هایی از ملودرام تا کمدی براساس حقوق مردم بسازیم.

شراره رخام

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها