زن جوان که دوری دختر سه ساله‌اش او را آزار می‌داد، با وعده سفر به ترکیه دو پسر نوجوان را اغفال کرد تا دخترش را از شوهرش ربوده و به او تحویل دهند.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۷۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواخر تابستان 97 بود که پدر پریماه سه ساله ناگهان متوجه شد فرزندش را از کنار او در یک پارک در پیشوای ورامین ربوده‌اند. پدر پریماه خود را به ماموران پلیس رساند و در اولین اظهاراتش گفت:«هر روز در همین ساعت فرزندم را به این پارک می‌آورم. امروز فقط لحظه‌ای از او غافل شدم و رویم را برگرداندم و دیدم دخترم در پارک نیست.»
رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت اما هنوز ساعتی از ناپدید شدن دختر بچه نگذشته بود که یک راننده آژانس با پلیس تماس گرفت و گفت: «دقایقی قبل دو نوجوان سوار ماشین من شدند و یک کودک سه ساله هم همراه آنهاست که به‌شدت بی‌تابی می‌کند. من به آنها شک دارم چون از حرف‌هایشان متوجه شدم با بچه نسبتی ندارند. از طرفی زمانی که داشتند سوار ماشین می‌شدند چند کودک خردسال در نزدیکی یک پارک با اشاره به بچه‌ای که همراه این دو نوجوان است، گفتند پریماه را کجا می‌برید اما آنها اعتنایی نکردند و از من خواستند سریع از محل دور شوم.»
با اطلاعاتی که راننده آژانس در اختیار ماموران قرار داد،دو نوجوان دستگیر شدند و به ربودن کودک اعتراف کردند. کودک خردسال به آغوش پدرش بازگشت و مشخص شد متهمان از سوی مادر پریماه مامور به ربودن او شده بودند. بنا بر این مادر پریماه به اتهام معاونت در آدم‌ربایی دستگیر شد.
در ادامه پدر پریماه با شکایت از همسرش گفت: «همسرم مدتی است که من و فرزندم را ترک کرده است. به او گفته بودم اگر بخواهد طلاق بگیرد، باید حضانت پریماه را به من بدهد. او هم می‌خواست با این نقشه دخترمان را نزد خودش ببرد.»
زن جوان هم در این‌باره مدعی شد: «مدتی قبل به دلیل اختلاف با همسرم از خانه بیرون آمدم. همسرم اجازه نمی‌داد من پریماه را ببینم و بی‌تاب او بودم. برای همین از دو نوجوان هم‌محلی‌مان خواستم که کمکم کنند تا پریماه را پس بگیرم، اما نمی‌دانستم این کار آدم‌ربایی است. چون پریماه فرزندم بود.»
متهمان روز گذشته در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. یکی از آنها که شایان نام دارد در دفاع از خود گفت: «مادر پریماه همسایه ما بود. یک روز به من گفت که از همسرش طلاق گرفته و شوهر سابقش اجازه نمی‌دهد دختر کوچکش را ببیند. از من خواست کمکش کنم تا پریماه را به دست او برسانم. من قبول نمی‌کردم. اما او بارها با من حرف زد و گفت اگر کمکش کنم، کمک می‌کند برای ادامه تحصیل و کار به ترکیه بروم. به من می‌گفت کسی دستش به تو نمی‌رسد و در ترکیه زندگی خوبی برای خودت شروع می‌کنی. من اغفال شدم و از کرده خودم پشیمانم.»
دومین متهم که پسرخاله شایان است در دادگاه حاضر نشد، اما او در دفاعیات قبلی خود در مراحل بازجویی گفته بود: «من نمی‌دانستم که با این کار متهم به آدم ربایی می‌شوم. مادر کودک می‌گفت پریماه بچه من است و اگر کسی از شما چیزی پرسید بگویید با اجازه مادرش او را برده‌ایم. آن زن به ما وعده سفر به ترکیه داده بود و برای همین وسوسه شدم.»
مادر کودک دو ساله هم به‌دلیل این‌که خانه‌اش مشخص نیست، به دادگاه احضار نشده بود.
قضات دادگاه ختم جلسه دادرسی را اعلام و رای پرونده به‌زودی صادر می‌شود.

فاطمه شیخ‌علیزاده
حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها