سنندج و بندرعباس در جمع شهرهای خلاق جهان

پیش از این دو شهر رشت و اصفهان به عنوان شهرهای خلاق ایرانی، به جمع شهرهای خلاق جهان پیوسته و در فهرست یونسکو نشسته بودند.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۱۰

اولی به عنوان شهر خلاق خوراک و دومی یعنی اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی. حالا هم دو شهر دیگر کشورمان یعنی سنندج و بندرعباس، در بررسی‌های دوسالانه یونسکو به جمع شهرهای خلاق جهانی پیوستند.
ظاهرا امسال 66 شهر جهان توانسته‌اند نظر کارشناسان یونسکو را برای پیوستن به شهرهای خلاق جذب کنند. در این میان شهر بندرعباس ایران به عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو تایید شدند.
به عقیده دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، هر دوی این شهرها شایسته و برازنده این نام هستند.
به گزارش ایلنا، حجت‌ا... ایوبی می‌گوید: خوشحالیم شهر سنندج که سرآمد موسیقی است، شهر خلاق موسیقی شد و نغمه‌ها و آواهای کردهای عزیز ما با محوریت سنندج از این پس بهتر شنیده می‌شود.
وی یادآور می‌شود: هر کشور هر دو سال یک بار که اجلاس شهرهای خلاق جهان شکل می‌گیرد، می‌تواند چهار شهر خلاق خود را معرفی کند که ایران نیز چنین کرد، هرچند دو شهر مورد توجه کارشناسان قرار نگرفتند و این البته چیزی از شایستگی این شهرها کم‌ نمی‌کند و ما از همین امروز کارمان را برای گرفتن دو سهمیه دیگر در دو سال آینده آغاز می‌کنیم.
بی‌شک پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرصتی تازه برای این شهرهاست تا از تجربه‌های جهانی استفاده کرده و داشته‌های خود را به جهان بهتر معرفی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها