نوید به خاطر ازدواج‌های نافرجام خواهرزنش راهی دادگاه خانواده تهران شد و درخواست طلاق داد. این مرد وقتی دید خواهرزنش مرتب با مردهای پولدار ازدواج کرده و خیلی زود هم طلاق می‌گیرد، به خاطر ترس از بی آبرویی تصمیم گرفت به زندگی مشترکش برای همیشه پایان دهد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۱۰

این مرد زمانی که در مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش چنین گفت: سه سالی می‌شود که با یاسمین زندگی می‌کنم. اما از وقتی با این خانواده وصلت کردم یک روز خوش هم نداشتم. یاسمین دختر خوبی است، اما خانواده خوبی ندارد. ما از همان روز اول هم از لحاظ سطح طبقاتی فاصله زیادی با هم داشتیم. من از خانواده پولداری بودم و یاسمین با مادرش زندگی متوسطی داشتند. خواهرش هم ازدواج کرده بود. با این حال چون عاشق یاسمین شده بودم، با اصرار زیاد، خانواده‌ام را هم راضی کردم و ازدواج کردیم. اما در این مدت سه سال فهمیدم که اشتباه می‌کردم. من باید از همان روز اول به فاصله طبقاتی و سطح فرهنگیمان توجه می‌کردم. مشکل من خواهر یاسمین است. با این‌که رفتارهای مادر یاسمین را هم دوست ندارم اما به خاطر همسرم قبول کردم. اما خواهر یاسمین دیگر آبرویی برای من نگذاشته است. در این مدت سه بار ازدواج کرده و هر بار هم خیلی زود از شوهرانش جدا شده است. آن هم با مردانی پولدار و ثروتمند؛ حتی مدتی به صورت موقت با مردی که زن و بچه داشت ازدواج کرده بود. اوایل سعی کردم با این موضوع کنار بیایم و مساله را به زندگی شخصی خودم ربط ندهم، اما وقتی خانواده‌ام هم متوجه کارهای خواهرزنم شدند، دیگر نتوانستم مساله را جدی نگیرم. بارها به یاسمین هشدار دادم که جلوی خواهرش را بگیرد یا حداقل با او رفت و آمد نکند، اما گوش نداد. از طرفی پای آبروی خانوادگی من در میان بود. خانواده‌ام مرتب به من سرکوفت می‌زدند و هر لحظه به خاطر خواهرزنم مرا تحقیر می‌کردند. دیگر تحمل این وضعیت برایم سخت شد. سه سال طاقت آوردم ولی دیگر نمی‌توانم. این وصلت از اول هم نباید صورت می‌گرفت. یاسمین اگر زندگیمان را دوست داشت، حداقل به خاطر من هم که شده این همه از خانواده‌اش حمایت نمی‌کرد و رفت و آمدش را با آنها کمتر می‌کرد. ولی حالا که او تا این اندازه خانواده‌اش برایش اهمیت دارد، من هم نمی‌توانم بیشتر از این باعث آبروریزی خانواده‌ام شوم. در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی ازدواج‌های خواهرم هیچ ربطی به من و زندگی‌ام ندارد. او هر بار در ازدواجش شکست می‌خورد. خواهرم اخلاق‌های خاصی دارد و هر مردی را نمی‌تواند تحمل کند. هر بار هم از بخت بد، اتفاق‌هایی در زندگی‌اش می‌افتاد که مجبور به جدایی می‌شد. من نمی‌توانستم در این شرایط و به خاطر این مسائل خواهرم را رها کنم یا به خاطر بعضی از رفتارهای مادرم از او دست بکشم. شوهرم توقع زیادی از من دارد. او این مسائل را بهانه کرده تا فقط به خواسته‌های خانواده‌اش تن دهد. برای همین من هم دیگر نمی‌خواهم در کنار این مرد زندگی کنم.
در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

به تفاوت‌ها توجه کنید
منصوره نیکوگفتار، روان‌شناس در این باره می‌گوید: تفاوت طبقاتی ممکن است اختلافات و مشکلات زیادی را در زندگی زناشویی برای زوج‌ها به وجود آورد. گاهی اوقات همین اختلافات و مشکلات زندگی آنها را به نابودی و جدایی سوق می‌دهد. معمولا بیشتر زنان و مردان پیش از ازدواج برای خود دارای معیارهایی برای شروع زندگی مشترک هستند. این معیارها برای زن و مرد قبل از آن که وارد رابطه‌ای شوند بسیار مهم است. اما گاهی اوقات عشق و علاقه، نیاز عاطفی، شناخت اشتباه، نرسیدن به بلوغ فکری و دیگر عوامل باعث می‌شود، فرد کسی را که طبق معیارهایش نبوده برای ازدواج انتخاب کند و به رغم مخالفت‌های خانواده اصرار به وصلت داشته باشد. اما وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند، متوجه این اختلاف شده و احساس کمبود می‌کنند. اختلافات در ازدواج شروعی برای مشکلات زناشویی است، پس باید بیشتر به آنها توجه کرد. مشکلات زمانی به وجود می‌آید که طی معاشرت‌ها، خانواده اشرافی رفت و آمد با خانواده سطح پایین‌تر را خارج از شأن خود بدانند و شروع به رفتارهای نامناسب کنند. همین مسائل ممکن است درگیری‌هایی بین زوج‌ها به وجود آورد. این اختلافات و ناسازگاری‌ها هرچند ممکن است به طلاق منجر نشود، اما به احتمال زیاد طعم زندگی را برای زوج‌ها تلخ می‌کند. این تعارضات می‌تواند در هر نوع از اختلاف طبقاتی در ازدواج پیش بیاید و زندگی زوج‌ها را نابود کند. برای همین بهتر است زوج‌ها پیش از انتخاب و ازدواج، دقت بیشتری داشته باشند و معیارهای خود را بسنجند و به تفاوت‌ها توجه کنند. آنها اگر پیش از ازدواج به تفاوت‌هایشان توجه کرده و آنها را بین خودشان حل کنند در زندگی مشترک با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

سیما فراهانی

تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها