حضور رئیس مجلس در اجلاس بزرگداشت مجاهدان در غربت

جریان‌های مجاهدانه به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌اند

چهارمین اجلاس بزرگداشت مجاهدان در غربت، با حضور چهره‌های لشکری و کشوری و نمایندگانی از ملت‌های مسلمان منطقه در دانشگاه دامغان استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۷۷

به گزارش ایرنا، در این مراسم بیش از ۱۸۰ نفر از شخصیت‌ها و اندیشمندان از ۳۸ کشور اسلامی، خانواده شهید شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، پدر شهید حججی و خانواده دیگر شهدای جبهه مقاومت حضور داشتند.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت: اقدامات مسلمانان در راستای استقامت و احیای مجاهدت متفاوت شده و امروز جایگاه غربت ندارند و پیشگامان منطقه هستند.علی لاریجانی با تأکید بر این‌که غربی‌ها تلاش می‌کنند حرکت مجاهدانه را با حرکات کور و وحشیانه تروریست‌ها یکی بدانند، گفت: یکی از ضربات تروریست‌ها به عالم اسلام این بود که چهره غلطی را به نمایش گذاشتند، مجاهدان جان خود را می‌دهند که راحتِ خلق به وجود آید، اما تروریست‌ها به‌دنبال وحشت خلق هستند. حزب‌ا... جان خود را می‌دهد تا مسلمانان در آرامش باشند، اما داعش و امثال آن به‌دنبال وحشت‌آفرینی‌اند.
لاریجانی با بیان این‌که وضعیت مسلمانان در استقامت و احیای مجاهدت موجب شرایط متفاوتی شده است، افزود: امروز مجاهدان جایگاه غربت ندارند و در منطقه پیشگام هستند. امروز قدرت مهم تنها دولت‌ها نیستند بلکه جریان‌های مجاهدانه هستند و همه می‌دانند حزب‌ا... و حماس در میان جریان‌های تأثیرگذار منطقه قرار دارند.
وی با اشاره به این‌که به دلیل وجود نیروهای تأثیرگذار در منطقه، جریان بیداری اسلامی، جریانی واقعی، زنده و پیشگام است، ادامه داد: مسلمانان بعد از اقدامات صورت گرفته توسط غربی‌ها و دشمنان راهی جز مقاومت ندارند و طرح‌های صلح قلابی مسیری جز مقاومت باقی نگذاشته است، سال‌ها پیش کسینجر گفته بود ارزش نفت اعراب بیشتر از خود آنها است، آیا این توهین نیست؛ ترامپ نیز در حال حاضر چنین مباحثی را به صراحت مطرح می‌کند.
وی با طرح این پرسش که آمریکا با کدام مجوز حقوقی به عراق حمله کرد، افزود: ترامپ می‌گوید ما نفت آنها را می‌خواستیم، آیا طمع داشتن به نفت یک کشور، توجیه ماجراجویی و حمله به آن است؟لاریجانی با بیان این‌که از نظر استراتژی، تاکتیک و تکنولوژی شاهد پیشرفت مقاومت هستیم، ادامه داد: قصد داشتند موضوع یمن را طی سه هفته حل کنند، اما اکنون پنج‌سال است درگیر آن هستند. طی ۷۰ سال گذشته به‌دنبال ریشه‌کنی فلسطینی‌ها بوده‌اند، اما موفق نمی‌شوند و این نتیجه مقاومت است.
وی با اشاره به این‌که زنده بودن جریان مقاومت توسط غربی‌ها حس می‌شود و محور مقاومت و هدف و روش آنها از تروریست‌ها جداست و حال آن که غربی‌ها قصد دارند این دو محور را مخلوط کنند، افزود: ظرفیت بیداری در منطقه بسیار ارزشمند است و به میزان قدرت آن دشمن دسیسه می‌کند.
لاریجانی با تأکید بر این که در سختی و فشار اقتصادی قرار داریم، اما باید قدر و منزلت خود را بدانیم، مقاومت و استقامت را عامل تغییر جایگاه ایران در معادلات و پایان فشارها توصیف و خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای زمانی می‌گفتند اجازه فعالیت حتی یک سانتریفیوژ را نمی‌دهیم، اما بعدها غنی‌سازی را پذیرفتند و برای مذاکره درخواست دادند. از این رو باید گفت استقامت، زحمت و نتیجه درخشان دارد و این راه عزت ایران است.
همچنین در این مراسم، پیام آیت‌ا... جوادی آملی و پیام حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی قرائت شد.
شیخ عیسی قاسم: مقابله کردن با ظلم و ستم توصیه قرآنی است
آیت‌ا... شیخ عیسی قاسم، رهبر جنبش شیعیان بحرین که به علت بیماری نتوانسته بود در چهارمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» شرکت کند، با ارسال پیامی تصویری از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه مجاهدان در غربت قدردانی کرد. وی در این پیام آورده است: به برادران و خواهران ایمانی‌ام در این اجلاسیه درود می‌فرستم. دوست داشتم فضای ایمانی شما را استشمام کنم و در این مراسم کریم شرکت کنم. شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هجرت کنید و با ستم و ظلم مقابله کنید؛ مستضعف برای حفاظت از دینش می‌تواند هجرت کند و انسان نباید از دینش دوری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها