معرفی سه ابزار دستی برش در کارگاه های نجاری

ابزار ها و دستگاه های برش جز مهم ترین و اصلی ترین ابزار آلات در کارگاه های چوب محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۵۸
معرفی سه ابزار دستی برش در کارگاه های نجاری

از دیرباز استفاده از ابزار های دستی مانند اره، رنده، سنباده زنی و... بسیار متداول بوده است؛ جالب است بدانید که با گذشت زمان با وجود تولید دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته هنوز هم ابزار آلات دستی طرفداران زیادی دارند.

ابزار آلات دستی برش در کارگاه های نجاری و سایر صنایع از تنوع بالایی برخوردار هستند و در بعضی از موارد با تعویض یک قطعه جانبی می توانید برای امورهای مختلفی از یک ابزار استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی سه ابزار دستی مورد نیاز در مشاغل مربوط به صنعت چوب اشاره کنیم که به شرح زیر می باشند:

کمان اره مویی چیست؟

یکی از هنرهای جذاب در صنعت چوب که از دیرباز در کشور ما رایج بوده است و جزء پرطرفدارترین هنرهای تزیینی محسوب می شود؛ معرق کاری است.

معرق کاری به چند ابزار مختلف از قبیل کمان اره مویی؛ تیغه اره مویی؛ تخته پیشکار؛ گیره تخته پیشکار نیاز دارد.

کمان اره مویی جزء مهم ترین بخش اجرای این هنر است و به شکلی طراحی شده است که با کمک یک تیغه اره مویی به برش چوب های ظریف مخصوص معرق کاری می پردازد. کمان اره مویی با توجه به ساختار کمانی اش توانایی برش اشکال هندسی پر از پیچ و خم و طی کردن مسیرهای قوس دار پیچیده را دارد. علاوه بر موارد ذکر شده کمان اره مویی برای برش از حرکت بالا و پایین استفاده می کند. لازم به ذکر است که کمان اره مویی در صورت تعویض تیغه قادر به برش چوب، فلز و پلاستیک نیز می باشد.

اجزای کمان اره مویی

کمان اره مویی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که به این شرح می باشند: ابتدا به دسته آن اشاره می کنیم که از جنس چوب یا فلز تولید می شود و به شکلی طراحی شده است که حرکت و هدایت کمان را راحت می کند. برای نصب تیغه اره مویی بر روی کمان اره، پیچ و مهره های خروسکی تعبیه شده است که با کمک مشتی مخصوص باز و بسته می شوند. یکی دیگر از قسمت های تشکیل دهنده کمان اره مویی، قسمت کمانی آن است که به شکل قوس دار و U می باشد و با توجه به شکل ظاهری به دو مدل کمان اره مویی تخت و لوله ای تقسیم می شود. لازم به ذکر است که این نام گذاری بر اساس فلز به کار رفته در کمان انجام می شود و به مدل تخت، کمان اره مویی تسمه ای نیز می گویند.

تیغه کمان اره مویی

برای استفاده از کمان اره مویی باید تیغه مخصوص آن را استفاده نمایید. تیغه کمان اره مویی در انواع مختلفی برای برش متریال های مختلف تولید می شود که به شرح زیر می باشند:

  • تیغه کمان اره مویی چوب بر که به پا ملخی نیز خوانده می شود؛ این مدل تیغ اره مویی مناسب برش چوب؛ فیبر مصنوعی؛ صدف مصنوعی؛ پلکسی گلاس می باشد که دارای دندانه های زوج است.
  • تیغه فلز بر یک مدل از انواع تیغ کمان اره مویی است که با توجه به دندانه های ریز و پشت سر هم مناسب برش آلومینیوم؛ مس؛ برنج؛ خاتم؛ صدف و برش های ظریف کاری است.

معرفی کمان اره دستی

یکی دیگر از ابزارهای دستی که جهت برش به کار می رود کمان اره دستی می باشد که در ظریف کاری و امور هنری یک محصول کاربردی محسوب می شود.

کمان اره دستی به شکلی طراحی شده است که با تعویض تیغه یعنی با نصب هر کدام از تیغه های چوب بر؛ آهن بر؛ پلاستیک بر می توان برای برش متریال های ذکر شده استفاده شود.

کمان اره دستی چوب و آهن mini

کمان اره دستی با توجه به ابعاد و اندازه اش به کمان اره دستی چوب و آهن mini نیز معروف است. این مدل کمان اره دستی چوب و آهن mini دارای دستگیره ارگونومیک و خوش دست است که هنگام استفاده تسلط کاربر را بالا می برد. از دیگر ویژگی های کمان اره دستی چوب و آهن می توان به بدنه فلزی مستحکم آن اشاره نمود که مانع آسیب دیدن این ابزار است.

کمان اره همه کاره

کمان اره دستی چوب و آهن با توجه به اینکه انواع تیغه های مختلف را می توان به آن متصل کرد به کمان اره همه کاره نیز معروف است. لازم به ذکر است که کمان اره همه کاره یا کمان اره ظریف بر برای تعویض و نصب تیغه به ابزار خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توان تیغه های مورد نیاز را بر روی آن نصب نمود.

قیمت کمان اره دستی مینی

جهت کسب اطلاعات لازم و مشاوره درباره خرید کمان اره دستی مینی می توانید از طریق را های ارتباطی زیر با چوبینر ارتباط برقرار نمایید:

02166563048 - 09021235626 - 09355069269
Choobiner.ir

اره دستی نجاری

برش یکی از مراحل اساسی در تولید محصولات چوبی می باشد که علاوه بر ماشین آلات و دستگاه ها با کمک ابزارهای دستی نیز صورت می گیرد.

اره دستی نجاری یک نمونه از ابزار آلات دستی جهت برش چوب های خشک و خیس می باشد. اره دستی نجاری علاوه بر کارگاه ها در منازل نیز قابل استفاده است و معمولا در جعبه ابزارهای منازل یک عدد اره دستی موجود می باشد.

ساختار اره دستی نجاری

اره دستی نجاری از دو قسمت دستگیره و بدنه تشکیل شده است. معمولا در ساخت قسمت دستگیره از چوب و در مواردی نیز از پلاستیک فشرده استفاده می شود؛ علاوه بر این دستگیره اره دستی نجاری به شکلی طراحی می شود که هدایت آن راحت باشد و تمرکز کاربر را بالا ببرد.

قسمت بدنه یا تیغه اره دستی نجاری از جنس فلز ضد زنگ تولید می شود و دندانه های آن به شکلی طراحی می شوند که قابلیت برش چوب خشک و خیس را داشته باشند.

قیمت اره دستی نجاری

اره دستی نجاری در ابعاد مختلف و طرح های متنوعی تولید می شود که در فروشگاه چوبینر برای شما عرضه می شود؛ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق روش های زیر با کارشناسان چوبینر ارتباط برقرار کنید:

02166563048 - 09021235626 - 09355069269
Choobiner.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها