مرد میانسال برای اجرای نقشه سرقت 400هزار یورویی صراف تهرانی دست به آدم‌ربایی مسلحانه ساختگی زد. او قصد داشت با محموله سرقتی به ترکیه بازگردد که با ممنوع‌الخروج شدن ماجرا لو رفت و بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۲۷

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل مهر امسال مرد 45 ساله‌ای با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از چهار مرد مسلح به اتهام آدم‌ربایی مقرون به آزار و سرقت پول، گوشی تلفن همراه و 400 هزار یورو که با خود حمل می‌کرد، شکایت کرد. با دستور بازپرس سهرابی، تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و بازداشت آدم‌رباهای سارق‌نما آغاز شد. شاکی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: در زمینه خرید و فروش دلار و یورو فعالیت دارم. از صرافی‌ها در ترکیه ارز تحویل گرفته و برای صرافان تهرانی و دیگر شهرهای ایران می‌آوردم. در جریان آخرین معامله 400 هزار یورو را از صرافی در ترکیه تحویل گرفتم و قرار شد این محموله را به یک صرافی در تهران منتقل کنم. روز حادثه با پرواز از ترکیه به تهران آمدم و در فرودگاه امام خمینی(ره) هر چه منتظر شدم راننده مرد صراف نیامد. چون دیر شده بود، سوار خودرویی در فرودگاه شدم و خودم را به حوالی خیابان آزادی تهران رساندم.
وی افزود: بعد از آن کمی پیاده به راهم ادامه دادم تا به صرافی مورد نظر بروم. خودروی پژوی نقره‌ای که چهار مرد سرنشین آن بودند، مقابلم توقف کرد. یکی از آنها پیاده شد و سمتم آمد و نشانی محله‌ای را از من پرسید. خواستم آدرس را نشان دهم که دو نفر از پشت سر سلاح‌ روی سرم گذاشتند و به زور و تهدید مرا به داخل همان خودروی پژو انداختند. بعد از سه ساعت با سرقت گوشی تلفن همراهم، کیف 400 هزار یورویی و کیف پولم، مرا از خودرو به بیرون پرت کرده و فرار کردند.
در این مرحله ماموران به محل حادثه اعزام شدند و آنجا را بررسی کردند که معلوم شد در محل سرقت دوربین مداربسته‌ای وجود ندارد و آنجا بسیار محلی پرت است. پس از این شکایت، شاکی دیگر برای پیگیری پرونده به آگاهی مراجعه نکرد که همین باعث شک پلیس شد. ماموران به خانه شاکی رفتند که از او در آنجا خبری نبود و طبق گفته همسایه‌ها او از یک هفته قبل به این خانه نیامده و او را چمدان به دست دیده‌اند که آنجا را ترک کرده است. همچنین معلوم شد که او بلیت ترکیه گرفته و به زودی تهران را ترک می‌کند.
بنابراین با دستور قضایی شاکی از کشور ممنوع‌الخروج شد. همین موضوع باعث شد او دو روز پیش برای پیگیری پرونده و علت ممنوع‌الخروجی‌اش به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بیاید که بازداشت شد. او بعد از گفتن اظهارات ضد و نقیض سکوتش را شکست و گفت: بعد از تحویل گرفتن 400 هزار یورو تصمیم به سرقت آن گرفتم و ماجرای آدم‌ربایی ساختگی را مطرح کردم. قرار بود با پول‌های سرقتی در ترکیه سرمایه‌گذاری کنم که دستگیر شدم.
با اعترافات این مرد محموله سرقتی یورو از مخفیگاهش کشف شد. متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها