برنامه‌های منتخب حوزه سلامت فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۲۴
پاییزی  سالم در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه‌های «کافه سلامت»، «مجله پزشکی»، «کوچه سلامت پلاک 102» ،«مثبت تربیت» از رادیو سلامت و «تهران کلینیک» از رادیوتهران به عنوان برنامه‌ های منتخب معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

در برنامه «کافه سلامت» به موضوعات سبک زندگی سالم با قالب هایی جدید وجذاب پرداخته می شود.
یکی از موضوعات مهارت های زندگی است که در قالب نمایش درابتدای برنامه طرح می شود و به وسیله گوینده و شخصیت نمایشی طنز، موضوع شرح وبسط داده می شود ودر انتها با توضیحات کارشناس جمع بندی می شود.

در قسمت دوم با حضور شخصیت طنز موضوعات سلامت جسم در قالب مسابقه طرح می شود که در انتهای مسابقه ضمن اعلام برنده با کارشناس پزشکی، ارتباط تلفنی گرفته شده و به طور مختصر موضوع مسابقه شرح داده می شود.

سایر بخش های برنامه شامل من و فرزندم، بوق، گزارش با موضوع گردشگری سلامت، زیبا بمانیم، خوراکی های طلایی است.

این برنامه در ساختار « ترکیبی-نمایشی » و با موضوع سبک زندگی سالم شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 به طور زنده به تهیه کنندگی نازیلا نظمی، گویندگی سیما رستگاران،بازیگری اردشیر منظم و کارشناسی دکترگلبن سهراب پخش می شود.

در برنامه «مجله پزشکی» با حضور کارشناسان خبره به موضوعات مرتبط با مصرف الکل پرداخته می شود.

آگاهی بخشی در گروه های سنی مختلف در مورد علل ریشه ای مصرف الکل، افزایش اگاهی در مورد عوامل خطر و عوارض مصرف الکل وافزایش اگاهی در مورد عوارض جسمانی الکل و نقش آن درایجاد بیماری های گوناگون و همچنین عوارض روانی آن، از اهداف برنامه است.

این برنامه در ساختار «کلامی- پیامی- آوایی» و با موضوع اطلاع رسانی- پزشکی دوشنبه ها به طور زنده ساعت 15 به تهیه کنندگی فرانک ترابی پخش می شود.

«کوچه سلامت پلاک 102» تنها مجله ترکیبی نمایشی صبح روز جمعه که دارای بخش‌های متنوع و موضوعی است که بازیگران به صورت زنده به ایفای نقش در بخش های نمایشی می‌پردازند و اشعار موزیکال موضوعی که از قبل به شاعر سفارش داده شده به همراه اجرای موسیقی زنده اجرا می‌شود
این برنامه در ساختار«ترکیبی-نمایشی» با موضوع نمایش جمعه ها به صورت زنده ساعت 9 صبح به تهیه کنندگی محسن کریمی گویندگی مسعود خواجه وند و ندا خواجه نوری و کارشناسی دکتر جواد نوفرستی پخش می شود.

«مثبت تربیت» با هدف تربیت فرزندانی شاد آموزه های لازم در حوزه تربیت جنسی برای والدین ارائه می شود تا از مسائل و مشکلاتی پیشگیری شود که به سبب نا آگاهی در این حوزه ایجاد می شود. آموزش حریم رفتاری و بدنی به کودکان، قانگذاری در تربیت جنسی و مروری بر آسیب ها و آزارهای جنسی و راه های پیشگیری از موضوعات برنامه است.

این برنامه در ساختار «کلامی، پیامی، روایی» با موضوع تربیت فرزندان روزای سه شنبه ساعت 9:10 صبح تهیه کنندگی سارا شریفی، گویندگی دکتر ریاحی و کارشناسی دکتر آذین پخش می شود
مجله پزشکی، سلامتی و روانپزشکی «تهران کلینیک» با بخش های کوتاه و پرریتم، تکنیک های فوری برای سلامتی به شنوندگان ارائه می کند.

گفتگوی زنده با دو متخصص در حوزه پزشکی و ارائه اطلاعات موثری درباره مسائل مختلف و متنوع در این حوزه به مخاطبان، توجه به سیاستگذاری های پزشکی و پرداختن به موضوعات مهم و داغ در عرصه سلامت از بخش های این برنامه است.

چگونگی تربیت کودکان و بیان راه حل های تجربی و موثر در این زمینه، همچنین افزایش اطلاعات پزشکی و روانپزشکی خانم های خانه دار، دو بخش ثابت و پرمخاطب است.بخش تعاملی این برنامه به طرح سوالات پزشکی مخاطبان و ارائه پاسخ توسط کارشناسان می پردازد.

این برنامه در ساختار«کلامی- پیامی» و با موضوع سلامتی- پزشکی شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 صبح به طور زنده به تهیه کنندگی مریم السادات آصفی و سید امیر بنی هاشمی و گویندگی الهام شوقی و فاطمه نیرومند پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها