زمانی که جسد غرق در خون حامد در بیابان‌های اطراف روستای کوره فرنگی شهرری پیدا شد، هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد عامل این جنایت هولناک کسی نباشد جز دوست قدیمی مقتول. اما چهار روز پس از وقوع جرم بود که سینا دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۰۵

متهم روز گذشته در دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستاد و بار دیگر به قتل اعتراف کرد. در حالی که متهم مدعی است دوستش را به خاطر خواستگاری از همسر سابقش کشته، تحقیقات نشان می‌دهد او دچار سوءظن شده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 11 روز گذشته سینا همراه ماموران زندان وارد راهروی دادگاه کیفری یک استان تهران شد. خانواده حامد هم در دادگاه حاضر شده بودند. مادر حامد گفت: «کسی که روزها و شب‌های زیادی سر سفره ما نشسته بود، حالا جلوی چشمم است، آن هم به‌عنوان قاتل فرزندم. باورش برایمان سخت است.»
ماجرا از جایی آغاز شد که حامد 38 ساله به مادرش گفت برای کاری بیرون از خانه می‌رود و یک ساعت بعد برمی‌گردد، اما هرگز برنگشت. آن شب زمانی که تاخیر حامد زیاد شد، خانواده‌اش به پلیس اعلام مفقودی کردند.
مادر حامد درباره شب حادثه گفت: «آن شب تا صبح خواب به چشمم نمی‌آمد. ساعت نزدیک 8 صبح بود که ماموران پلیس با ما تماس گرفتند و گفتند جسدی در نزدیکی شهرری کشف شده و خصوصیات ظاهری او با پسرم شباهت دارد. ما هم برای شناسایی رفتیم و پسرم را در سردخانه پزشکی قانونی دیدیم که به طرز وحشتناکی با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.»
ماموران پلیس به‌سرعت تلاش خود را برای یافتن ردی از عامل جنایت آغاز کردند و در اولین قدم، تلفن همراه مقتول را ردیابی کردند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که آخرین تماس‌های برقرار شده با دوست صمیمی حامد یعنی سینا بوده است. برای همین سینا به عنوان اولین مظنون پرونده بازداشت شد و از همان لحظات اول، بدون انکار حقیقت لب به اعتراف گشود و گفت:«در خیابان پیروزی آرایشگاه دارم و حامد یکی از هم‌محلی‌های ما بود. هشت سالی می‌شد با حامد دوست شده بودم. برای حامد از زندگی ام درددل‌های زیادی کرده بودم. می‌دانست که همسر سابقم پیش از این ازدواج کرده و دو فرزند داشت که با من زندگی می‌کردند و به حامد گفته بودم که با فرزندان همسرم مشکل داشتم و برای همین کارمان به جدایی کشیده شد. با این‌که حامد از راز زندگی من خبر داشت، از مشکل من سوءاستفاده کرد و یکی از دوستانم به نام علی به من گفت که حامد از همسر سابق من خواستگاری کرده است. موضوع را به حامد گفتم و او گفت که چنین چیزی حقیقت ندارد. حتی با همسر سابقم هم تماس گرفتم و او این موضوع را انکار کرد. اما من می‌خواستم مطمئن شوم، برای همین به همراه حامد به خارج از شهر رفتیم تا در جایی خلوت موضوع را با علی رودررو کنیم. برای این کار از یک نفر که می‌دانستم پیک موتوری بود به نام داوود کمک گرفتم و او با موتورش ما را به روستای کوره فرنگی شهرری برد. علی سر قرار نیامد، اما من به حدی از دست حامد عصبانی شدم که چاقو را دست او دادم و گفتم یا تو من را بکش یا من تو را می‌کشم. حامد قسم می‌خورد که چنین ماجرایی حقیقت ندارد. اما من باور نکردم و او را به قتل رساندم.»
متهم که با 14 ضربه چاقو دوست خود را به قتل رسانده بود، بعد از قتل اقدام به آتش کشیدن جسد او با بنزین کرد. اما فقط بخشی از لباس‌های حامد سوخته بود. بعد از اعترافات صریح متهم داوود که هنگام قتل سینا را همراهی کرده بود، بازداشت شد.
روز گذشته رسیدگی به پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری آغاز شد. خانواده حامد از دادگاه تقاضای قصاص متهم را کردند.
سپس سینا در جایگاه دفاع حاضر شد و گفت: اتهام خود را قبول دارم. چون گمان می‌کردم حامد در حقم نارفیقی کرده و او را به قتل رساندم.
قاضی: تو همسرت را طلاق داده بودی و اگر هم او می‌خواست با فرد دیگری ازدواج کند به تو چه ارتباطی داشت؟
متهم: من توقع نداشتم دوستم در حقم نامردی کند.
متهم ردیف دوم یعنی داوود، جوانی است که در پرونده خود دو فقره سابقه کیفری مبنی بر تجاوز به عنف و حمل و نگهداری مشروب دارد.
او نیز در دفاع از خود گفت: من اتهامم را قبول ندارم. من فقط با سینا همراه شدم و نمی‌دانستم قرار است قتل اتفاق بیفتد.
قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهمان، ختم جلسه دادرسی را اعلام کردند. رای پرونده بعد از مشورت قضات صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها