حواس‌پرتی بیشتر مردان در پشت فرمان نسبت به زنان !

نتایج مطالعه‌ انجام شده از سوی پایگاه اینترنتی Smith’s Lawyers نشان داده احتمال حواس‌پرتی رانندگان مرد در پشت فرمان بیشتر از زنان است. به گزارش پدال، این نظرسنجی از 2214 راننده با سن بین 18 تا 65 سال در آمریکا انجام شده است. گفته می‌شود 70 درصد افراد در زمان رانندگی به نوعی با حواس‌پرتی مواجه هستند و البته مردان عملکرد بدتری از این نظر دارند.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۸۰

اول از همه این‌که احتمال استفاده از گوشی همراه در پشت فرمان برای مردان 22 درصد بیشتر بوده و همچنین احتمال نگه‌داشتن فرمان با زانوها در مردان نیز 74 درصد بیشتر گزارش شده است. همچنین احتمال فیلم دیدن پشت فرمان در مردان 70 درصد بیشتر بوده و همچنین مردان 260 درصد بیشتر از زنان به عابران پیاده نگاه می‌کنند!
اما بخشی که هم مردان و هم زنان عملکرد بد یکسانی دارند به خوردن غذا یا نوشیدن مایعات در زمان رانندگی مربوط می‌شود. در این مطالعه گفته شده 9/58 درصد مردان و 2/58 درصد زنان حاضر در نظرسنجی گفته‌اند در زمان رانندگی چیزی را خورده یا نوشیده‌اند. براساس نتایج مطالعات پیشین، احتمال تصادف در زمان خوردن غذا یا نوشیدن مایعات هنگام رانندگی 80 درصد بالا می‌رود.
این مطالعه همچنین به بالاترین احتمال درگیر شدن در نوعی از حواس‌پرتی در زمان رانندگی نیز پرداخته است. از این نظر ایالاتی همچون کالیفرنیا، نوادا، آریزونا و کلرادو عملکرد بدتری داشته و بیشتر رانندگان از گوشی استفاده می‌کنند. درحالی‌که رانندگان ایالت‌هایی همچون ایلینویز، میشیگان، اوهایو و ... بیشترین درصد رانندگانی را دارند که در زمان رانندگی فرمان را با زانو می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها