یکی از جنجال‌های امسال سینمای ایران مربوط به انتخاب یک اثر سینمایی خوب به عنوان نماینده اسکار بود. حتی خیلی‌ها این تصور را داشتند که فیلم سینمایی متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی راهی اسکار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۳۹

ضمن این‌که عوامل فیلم هم انتظار داشتند و منتقدان سینما هم این طور فکر می‌کردند. همچنین یکی دیگر از رقبا هم فیلم سینمایی قصر شیرین ساخته رضا میرکریمی بود، اما در نهایت و کمال ناباوری مستند در جستجوی فریده به عنوان نماینده اسکار 2020 معرفی شد که این اثر در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم جهانی به نمایش درآمد.
گرچه این مستند جزو کارهای خوب محسوب می‌شود، اما انتخابش با کلی اما و اگر همراه شد. البته عده‌ای از طرفداران این مستند هم در فضای مجازی به دفاع از این اثر پرداختند و اعلام کردند نماینده خیلی خوبی است. حالا آزاده موسوی و کوروش عطایی کارگردان و تهیه‌کننده مستند «در جستجوی فریده» قرار است امروز مهمان برنامه جادوی صحنه رادیو فرهنگ شوند که ساعت 15 و 45 دقیقه روانه آنتن می‌شود.
آنها می‌خواهند در این برنامه رادیویی راجع به چالش‌های این موضوع صحبت کنند. بنابراین شنوندگان می‌توانند شاهد یک گفت‌وگوی چالشی در این برنامه باشند.
این مستند درباره زنی به نام فریده است که 40 سال پیش در حرم امام رضا(ع) رها شده و بعد از انتقال به شیرخوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته شده و به هلند برده می‌شود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی است از راه دور جست‌وجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها