مجموعه مستند «قلمستان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از نویسندگان دفاع مقدس از شنبه تا جمعه ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۶۳

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، توکلی درباره این مستند گفت: قلمستان مجموعه‌ای است که در شبکه مستند تولیدشده و درباره نویسندگانی است که تلاش کردند با قلمشان هشت سال دفاع مقدس را وقایع‌نگاری کنند، درباره بزرگمردانی که در این دوران نقش به سزایی داشتند و در تلاش هستند نسل امروز و آینده را نسبت به این برهه تاریخی آگاه کنند.
این تهیه‌کننده گفت: «خورشید الوند» درباره بهناز ضرابی‌زاده، «ستاره الوند» درباره حمید حسام، «قلب دایکه» درباره مهناز فتاحی، «گام‌های قدمی» درباره محمدحسین قدمی، «خاطرات صبح» درباره فاطمه دوست کامی، «تاروپود کلمات» درباره نصرت‌ا... محمود‌زاده و «به قلم یحیی» را درباره یحیی نیازی تولید کردم، این مجموعه از شنبه تا جمعه ساعت 20 در قالب مجموعه قلمستان از شبکه مستند پخش می‌شود. توکلی درباره تولید این مجموعه مستند گفت: ساخت مجموعه از سوی واحد انیمیشن و تلویزیون حوزه هنری به من پیشنهاد شد، اما از آنجا که من معتقدم وظیفه تهیه‌کننده فقط این نیست که بودجه دولتی در اختیار کارگردان بگذارد و باید در تمام مراحل تولید در کنار کارگردان باشد، پس از چند قسمت ادامه این همکاری با حوزه هنری میسر نشد، به همین دلیل طرح و قسمت‌های تولیدشده را به شبکه مستند ارائه کردم، خوشبختانه با توافق‌های انجام‌شده قرار شد ساخت این مجموعه در شبکه مستند ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به نقش مهم تهیه‌کننده در تولید یک اثر گفت: این بودجه‌های دولتی نیست که اثر خوب تولید می‌کند، در جریان تولید یک فیلم لازم است کارگردان علاوه بر حمایت مالی از همفکری و همراهی دغدغه‌مند تهیه‌کننده برخوردار باشد، در چنین شرایطی است که حتی با بودجه‌های محدود هم می‌شود اثری خوب تولید کرد.
این تهیه‌کننده و کارگردان ادامه داد: قلمستان درباره نویسندگان دفاع مقدس است، آنهایی که دست‌به‌قلم بردند تا تاریخ هشت سال دفاع مقدس را زنده نگه‌دارند اما این تنها ویژگی آنها نیست و در طول فیلم بیننده متوجه خواهد شد که خودشان نیز از جنس ماجراهایی هستند که روایت می‌کنند.
وی افزود: در این مستند حسام اشاره می‌کند که چطور بعد از امتحانش در دانشگاه تهران سوار وانت خودش را به عملیات کربلای 5 می‌رساند، خواهیم دید که شخصیت کتاب، آقای نیازی به دلیل نیاز مبرمی که در جبهه به ایشان وجود داشت شب عروسی مراسم را ترک می‌کنند و به منطقه می‌روند، خانم فتاحی هم روایت جالبی دارند از زمانی که به دلیل ورود منافقین به خاک ایران برای دفاع از جان و خاک‌شان تحت تعلیم دایی بزرگوارشان قرار می‌گیرند و می‌آموزند که چطور با سلاح کار کنند. پخش مستند قلمستان از شنبه 30شهریور در شبکه مستند آغاز شده و تا جمعه 5 مهر ادامه خواهد داشت. این مستند هر شب ساعت 20 از شبکه مستند پخش و روز بعد ساعت 11 بازپخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها