گایوس جولیوس کایسار (سزار)، که نسب خود را به یولیوس آسکاینوس، پسر آیناس، پسر ونوس، دختر ژوپیتر، خدای خدایان یونانی می‌رساند و هیچ معلوم نیست خدای یونانی‌ها آدمیزاد بوده یا آدمیزادهای یونانی خدازاده بودند و چطور بوده که این‌طور شده است، به همراه همسرش آئورلیا کوتا در روم زندگی می‌کرد.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۸۳

گایوس جولیوس به‌رغم برخوردار بودن از تبار خوب و ژن مرغوب و انتساب به یکی از کهن‌ترین خانواده‌های روم، دچار تنگدستی شدید بود و به همراه همسرش در خانه‌ای کوچک در محله‌ای بدنام به‌نام سوبورا که جزو جاهای بد بود زندگی می‌کرد. همسرش که با خردمندی و صرفه‌جویی خانه خود را در توفان حوادث اداره می‌کرد، روزی به گایوس گفت: ای همسر گرانقدر من، می‌دانم که شرایط اقتصادی دشواری حاکم است و تو نیز با آن‌که سخت کار می‌کنی نگران آینده خانواده‌ات هستی، اما بر این باورم اگر فرزندی به خانواده ما اضافه شود، کانون آن را گرم‌تر خواهد کرد و ما امید و انگیزه بیشتری برای زندگی در کنار هم خواهیم یافت.
گایوس گفت: نیکو گفتی ای همسر خردمندم. من نیز موافقت خود را با تو اعلام می‌دارم. ۹ ماه بعد، زمان به دنیا آمدن فرزند رسید، ماما که برای به دنیا آوردن فرزند در خانه گایوس حاضر شده بود، اعلام کرد جثه فرزند بسیار بزرگ است و امکان به دنیا آمدن وی از طرق عادی امکان‌پذیر نیست و مادر و فرزند هردو در خطر مرگ قرار دارند. خبر در محله پیچید. طبیبی که برای صرف نوشیدنی به محله سوبورا آمده و در یکی از میکده‌ها نشسته بود، پس از شنیدن خبر به بالین آئورلیا آمد و گفت: در سرزمین پارس پهلوان نامی‌ای به‌نام رستم وجود داشته که او نیز از طرقی غیرعادی به دنیا آمده بوده است. ماما گفت: بلدی؟ طبیب گفت: روی کاغذ بلی. ماما گفت: پس بجنب. به این ترتیب فرزند گایوس جولیوس سزار از طریق شکافتن پهلوی مادرش به دنیا آمد و به‌طرز عجیبی نام او را نیز گایوس جولیوس سزار گذاشتند. گایوس جولیوس سزار پس از چندی دیکتاتوری بزرگ و قیصر روم شد و دستور داد روش به دنیا آمدنش را سزارین نامگذاری کنند. طبیبان روم نیز به افتخار سزار بزرگ، ضمن ثبت‌نام برای گرفتن کارتخوان، سزارین را روش به دنیا آمدن بزرگان عالم معرفی کردند و بابت انجام هر عمل سزارین، صد و سی سکه از مردم روم گرفتند.

امید مهدی‌نژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها