همایش پرشکوه و جهانی اربعین حسینی تصویری است از عظمت، وحدت و قدرت اسلام و تشیع که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از حماسه ارزشمند عاشورای حسینی(ع) دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی با رویکرد دینی، اعتقادی و ارزشی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹۲

لذا جریان سلطه همواره سعی کرده با همه توان خود این اقتدار و همگرایی پرشکوه را ضعیف کرده و از انعکاس عظمت آن و از طرفی از انتشار پیام و محتوای دینی، ارزشی و انقلابی آن به هر شکل جلوگیری کند. از مصادیق بارز آن می‌توان به عدم پوشش و بیان حقیقت شکوه و عظمت همایش اربعین و همچنین ایجاد فتنه برای تخریب روابط دو ملت شریف و بافرهنگ ایران و عراق اشاره کرد.
ضرورت دارد اقدامات و کارکردهای مشخص و موثری در این خصوص در کلیه بخش‌ها، به‌ویژه در حوزه رسانه و در بسترهای مختلف اعم از دیداری، شنیداری، جراید، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به خصوص رسانه ملی اتخاذ شود.
از کارکردهای مهم رسانه در این حوزه، آگاهی بخشی و معرفت‌افزایی اقناع‌گرانه برای ایجاد معرفت و شناخت هر چه بیشتر و تقویت و ترویج پیام‌های مهم فرهنگ عاشورایی از جمله ولایت‌محوری، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم، ایثار و فداکاری و مقاومت و مبارزه با التقاط و انحراف از دین است.
با توجه به فتنه‌انگیزی و نفرت‌افکنی‌هایی که معاندان اسلام و انقلاب نسبت به اختلاف افکنی بین مسلمین و از جمله بین دو ملت دوست عراق وایران انجام می‌دهند، ضرورت دارد در جهت تقویت هرچه بیشتر این همبستگی و از طرفی انعکاس شایسته مصادیق این وحدت و دوستی، با جریان سازی رسانه‌ای به موقع و موثر، روشنگری لازم از طریق نخبگان عراقی و ایرانی انجام پذیرد و در جهت مقابله با شبهه‌افکنی و ایجاد اختلاف بدخواهان داخلی و خارجی اقدام و با بیان و تقویت و برجسته‌سازی نقاط اشتراک دو ملت از ایجاد حاشیه و خدشه به این روابط پیشگیری کنیم و از این انسجام و پیوند ارزشمند صیانت شود.
همچنین باید انعکاس حضور پرشور و اشتیاق مردم در برگزاری این همایش بزرگ و ارادت قلبی آنان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حماسه عاشورا مد نظر باشد‌. بازگو کردن برکات و آثار فراوان معنوی فردی و اجتماعی آحاد مردم از برگزاری و حضور در این همایش و بیان شور و شوق در خدمت به زائران در بین مردم ایران و به‌ویژه مردم عزیز عراق و بیان جلوه‌های زیبای فرهنگ میزبانی و خدمت به زائران اباعبدا... الحسین(ع)، در تقویت هر چه بیشتر تفکر مردم محوری و ارتقای نقش مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان در برگزاری این مناسبت دینی و ارزشی موثر خواهد بود.

محسن نصرپور

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها