روحانی: توطئه‌های آمریکا در منطقه جهان را نگران کرده است

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه توطئه‌های آمریکا در منطقه، جهان را نگران کرده است گفت: راه دستیابی به امنیت واقعی در منطقه، پایان تجاوزات آمریکا و قطع مداخلات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی است وگرنه همچنان شاهد ناامنی‌ها خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۴۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی پیش از عزیمت به آنکارا برای شرکت در اجلاس سه‌جانبه روسای جمهور ایران - روسیه و ترکیه افزود: برای هر سه کشور مسأله امنیت منطقه حائز اهمیت است و ایران، روسیه و ترکیه سه کشوری هستند که همراه با سوریه در یک منطقه زندگی می‌کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم سوریه حدود 9 سال است که با مشکلات زیادی از جمله تروریست‌ها مواجهند گفت : خوشبختانه در دو سال اخیر روند مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان روند مناسبی داشته است.
روحانی افزود: امروز اکثریت خاک سوریه تحت تسلط دولت و پرچم سوریه است اما هنوز بخش‌هایی از این کشور بویژه در منطقه ادلب در اشغال تروریست‌هاست بنابراین مبارزه با تروریست‌ها هنوز در این کشور ادامه دارد.
رئیس‌جمهور گفت: در منطقه شرق فرات هم مردم سوریه به دلیل حضور مداخله‌‌جویانه آمریکا با مشکلات زیادی مواجهند و این منطقه هنوز ناآرام است.
رئیس قوه مجریه افزود: تهاجمات و مداخلات رژیم صهیونیستی به سوریه و حمایت این رژیم از تروریست‌ها و حملات این کشور به مردم و زیرساخت‌های سوریه از نگرانی‌های سه کشور است.روحانی افزود: علاوه بر مبارزه با تروریست‌ها، آینده سوریه، بازگشت آوارگان، بازسازی این کشور، اصلاح قانون اساسی و انتخابات 2021 از مسائل پیش رو است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم مسائل منطقه باید از طریق مردم خود منطقه و گفت‌وگو و مصالحه حل و فصل شود. وی افزود : آنچه امروز در این منطقه روی می دهد و بسیاری از ملت‌های دنیا را نگران کرده اقدامات غلط و توطئه‌های آمریکاست که از جمله آنها حمایت از عربستان سعودی و امارات در حمله به یمن و مشارکت در برنامه‌ریزی‌های نظامی به آنهاست. رئیس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها به جای اینکه اعتراف کنند در منطقه مشکل‌آفرین هستند هر از گاهی کشورهای منطقه و مردم یمن را متهم می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها