ناگفته‌های تهیه‌کننده «مختارنامه» از این سریال

استقبال از بازپخش‌ها، خستگی‌ام را در می‌کند

به بهانه پخش مجدد و چند باره سریال «مختارنامه» در رسانه ملی که هرسال با استقبال زیاد مخاطبان رو‌به‌رو می‌شود و یکی از با‌کیفیت‌ترین و موثرترین سریال‌های تاریخی چند دهه اخیر تلویزیون است که به موضوع واقعه تاریخی عاشورا می‌پردازد، با محمود فلاح تهیه‌کننده این اثر تاریخی درباره سختی‌های ساخت این اثر، حضور هنرمندان باسابقه و پخش چند باره این سریال به گفت‌وگو نشستیم که به دلیل کسالت این تهیه‌کننده تلویزیون و واضح نبودن بخش زیادی از مکالمه ضبط شده او پس از گفت‌وگوی مفصل، مجبور شدیم بخش‌هایی از صحبت‌های گفت‌وگوی ضبط شده را منتشر کنیم در ادامه بخشی از گفت‌وگوی ما را با تهیه‌کننده مختارنامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۸۲

ابتدا از دلیل انتخاب داوود میرباقری کارگردان این سریال تاریخی برای حضور در این سمت بگویید.
از ابتدا برای انتخاب کارگردان کار، چند تیم با چند گزینه را انتخاب کردیم که در نهایت آقای میرباقری به عنوان گزینه اصلی با توجه به سابقه کاری و توانایی او برای کارگردانی مختارنامه انتخاب شد و پس از آن نیز سایر عوامل کار برای عناوین مختلف این طرح با همکاری آقای میرباقری انتخاب و وارد طرح شدند.
شما تیمی بسیار حرفه‌ای از افراد بسیار نامدار حوزه سینما و تلویزیون را کنار هم در سریال مختارنامه جمع کردید، از چگونگی گرد هم آوردن این افراد برایمان بگویید.
همت همه دوستان و همکاران شرط اصلی بود که باعث شد ما با این نگاه جلو برویم که بهترین افراد را برای این کار انتخاب کنیم و خدا را شکر در نهایت توانستیم با همکاری و کمک یکایک این افراد، این تیم قوی را چیدمان کنیم. از همدلی عوامل هم برای پذیرفتن بخش‌های مختلف این سریال تلویزیونی نمی‌توان گذشت.
از هزینه‌های ساخت این سریال بگویید. آیا برای فراهم کردن هزینه‌های آن با چالشی روبه‌رو بودید؟
در مجموع می‌توان گفت خیر؛ ولی هر سریالی برای هزینه‌های خود با چالش‌هایی روبه‌روست که مختارنامه هم از این قاعده مستثنا نبود، ولی این سریال با لطف مولا توانست بهتر و جمع و جور‌تر از سایر سریال‌های هم رده خود ساخته شود.
از دستمزدهای عوامل بگویید، هنگام ثبت قرارداد کسی از عوامل بود که بر سر دستمزد با او به توافق نرسید؟
هیچ‌کدام از عوامل دستمزد بالایی در کار نداشتند و به نسبت زمان خود دستمزد خوب و متناسبی را دریافت کردند. در طول کار هیچ‌کس به دلیل مقدار دستمزد از کار انصراف نداد و همه عوامل از همان ابتدا برای حضور در این سریال مشتاق بودند و حضور در آن را بدون بهانه‌ای پذیرفتند و از این بابت خداراشاکرم که توانستیم با همکاری و همدلی این عزیزان این سریال را به بهترین شکل ممکن بسازیم که در نهایت با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
از طراحی صحنه، لباس‌ها و چهره‌پردازی این سریال که جزو شاخص‌ترین‌ها بود، بگویید.
از ابتدا کل طراحی‌های سنگین این سریال به‌‌عهده عوامل بود که برای ساخت صحنه‌های پرزحمت و سنگین، طراحی لباس‌ها و چهره‌پردازی آن که هر کدام مدت طولانی طول می‌کشید زحمت کشیدند و توانستند در این مدت با همکاری و همدلی یکدیگر کار را به سرانجام برسانند تا خروجی مورد نظر به دست آید و از زحمات عبدا... اسکندری و مسعود ولدبیگی، چهره‌پردازان این کار که برای گریم هرکدام از بازیگران زحمات و زمان زیادی را گذاشتند هم نمی‌توان غافل شد.
ما شاهد بازپخش چند باره سریال مختارنامه از شبکه‌های مختلف سیما به‌خصوص در ایام ماه محرم هستیم. به نظر شما این بازپخش‌های چندین باره کار درستی است و آیا این کار باعث زده شدن مخاطبان از این سریال تاریخی نمی‌شود؟
در حد زیاد بازپخش آن خوب نیست، ولی این که مخاطبان هرباره این سریال را دنبال می‌کنند و آن را دوست دارند بسیار اتفاق پسندیده‌ای است، ولی نباید این دوست داشتن و دنبال کردن، تبدیل به کلیشه‌ای برای آنها شود که آنها را از دیدن این سریال زده کند. برای ساخت مختارنامه زحمات زیادی کشیده شده است و خوشحالم هربار که باز پخش می‌شود با استقبال خوب مردم و مخاطبان مواجه شده و خستگی را از تن من و سایر عوامل بیرون می‌کند.

زهرا دمز آبادی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها