صندلی داغ

بدون اعتقاد قلبی نمی‌شود برای سید‌آزادگان کار کرد

آثار عاشورایی به خاطر ارزشی بودن و قداستی که در بطن خود دارند باید با دقت عمل همه عوامل بخصوص کارگردان و تهیه‌کننده تولید شوند و نباید ذره‌ای کم‌کاری در تولید آنها اتفاق بیفتد. در آثار تاریخی تلویزیون که مرتبط با قیام عاشوراست سندیت تاریخی خیلی مهم است و تحقیقات باید بطور کامل و دقیق باشد و آن‌طور که بوده و همه در موردش خوانده‌اند و اطلاع دارند به تصویرسازی برسند.
کد خبر: ۱۲۲۷۹۶۹



ورای اینها باید با اعتقاد کامل نسبت به این نوع کارها به سمتشان رفت نه به صرف این‌که از لحاظ تکنیکی کاربلد هستیم و درس کارگردانی خوانده‌ایم فکر کنیم می توانیم سریال عاشورایی تولید کنیم. از لحاظ قلبی باید اعتقاد صددرصد داشته باشیم به حقانیت امام حسین(ع) و آزادگی و وارستگی ایشان. بدون اعتقاد قلبی نمی شود برای سید آزادگان کار کرد.
برای ماندگاری سریال هایی که با مضمون محرم تولید می‌شوند اول باید اعتقاد باشد و بعد گروه حرفه‌ای ولی یادمان نرود بدون فیلمنامه خوب هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. اصولا در همه دنیا و نه فقط در کشور ما، در همه آثار فیلمنامه است که حرف اول را می‌زند و در مورد کارهای تاریخی-مذهبی این اهمیت دوچندان است. به این بیفزایید دقت بر طراحی صحنه و دکور، بازی‌ها، کارگردانی، لباس‌ها و حتی گریم را که اگر یکی از اینها لنگ بزند کل کار می خوابد. دراماتیزه کردن واقعیات عاشورا هم تخصص خاص خود را
می خواهد. باید با دقت اسناد حول این واقعه را بیرون کشید و با متخصصان فیلمنامه‌نویسی در میان گذاشت و سپس از آنها خواست منطبق با پیام عاشورا این واقعیات را در قالب سناریوهای پرکشمکش به روز کنند.
البته لازم هم نیست هر کس سریالی درباره عاشورا می‌سازد بخواهد کل واقعه را روایت کند بلکه کافی است فقط بخشی از واقعه به شکل حرفه‌ای تصویری شود. نمونه‌هایی مانند «سفیر» و «روز واقعه» دقیقا بر همین مدار پیش رفته‌اند. چه خوب است هر سال و به شکل حرفه‌ای زندگی یکی از که مستقیم یا غیرمستقیم درگیر عاشورا بوده‌است به شکل دقیق و با طمأنینه در قالب یک سریال مثلا
10 قسمتی تصویری شود.

عباس غزالی

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
کری‌خوانی صبح‌گاهی

گفت‌وگوی جام‌جم با هاشم بیگ‌زاده و مجید یحیایی، مجریان برنامه «صبحانه ایرانی »شبکه دو

کری‌خوانی صبح‌گاهی

نیازمندی ها