سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۸۳

سیروان نصرالهی:
من در کودکی کنسول بازی میکرو داشتم، ولی دوست دارم دوباره بازی‌های قدیمی این کنسول را بازی کنم، آیا راهی برای بازی کردن آنها روی رایانه خانگی وجود دارد؟

کلیک: این کنسول برای متولدین اواخر دهه 50 تا دهه 60 و حتی اوایل دهه 70 میلادی بسیار خاطره‌انگیز است و نام اصلی آن نیز NES یا Nintendo Entertainment system است. برای اجرای بازی‌های این کنسول روی رایانه خانگی خود می‌توانید از شبیه‌ساز کنسول استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما، شبیه‌ساز VirtuaNES است. با جست‌وجوی این عبارت در گوگل می‌توانید آن را بیابید و روی رایانه خود دانلود کنید.
بازی‌های قابل اجرا روی این شبیه‌ساز، Rom نامیده می‌شوند و کافی است نام بازی مدنظر خود را با افزودن عبارت NES Rom در گوگل جست‌وجو کنید (برای مثال برای دریافت بازی مشهور قارچ‌خور می‌توانید عبارت
Super Mario Bros NES rom را جست‌وجو کنید) تا لینک دانلود فایل را بیابید. در ادامه با باز کردن شبیه‌ساز و از منوی بالای صفحه، گزینه File را انتخاب کنید و عبارت Open را بزنید. در صفحه باز شده، به آدرسی که فایل بازی در آن قرار دارد، بروید و پس از انتخاب آن، گزینه Open را بزنید تا بازی اجرا شود. همچنین می‌توانید با استفاده از بخش تنظیمات، دکمه‌های اجرای بازی را تغییر دهید یا حتی دسته‌ای را برای انجام بازی به سیستم معرفی کنید.

شبنم ذولفقاری:
وقتی مرورگر کروم را باز می‌کنم، رم سیستم من به‌شدت اشغال می‌شود، آیا راهی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ چگونه می‌توانم جلوی مشکل مصرف بالای رم گوگل کروم را بگیرم؟

کلیک: یکی از مشکلات بسیار بزرگی که تمام کاربران مرورگر گوگل کروم با آن روبه‌رو هستند، مصرف بالای رم در این مرورگر وب است. با این حال باید بدانید که این مرورگر در عمل مصرف رم بالایی ندارد، بلکه در مقایسه با دیگر مرورگرها، مصرف رم آن بسیار معقول است و مرورگرهای فایرفاکس، سافاری، اوپرا و اج مقدار رم بیشتری را نسبت به گوگل کروم مصرف می‌کنند. در حقیقت مساله این است که در بیشتر موارد خود کاربر عامل اصلی مصرف بالای رم در مرورگر گوگل کروم است.
افزودن افزونه‌های مختلف به مرورگر می‌تواند موجب افزایش چند برابری مصرف رم دستگاه شما شود. برای مدیریت مصرف رم در مرورگر کروم پیشنهاد می‌کنیم افزونه‌های اضافه را از روی مرورگر خود حذف کنید.
برای این کار روی سه نقطه بالای سمت راست صفحه کلیک کرده و گزینه Setting را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید روی سه خط بالای سمت چپ صفحه جدید کلیک کرده و در پایین منوی باز شده، گزینه extensions را انتخاب کنید. فهرستی از افزونه‌های موجود روی سیستم شما نمایش داده خواهد شد که به کمک کلید remove در پایین هر یک از این موارد، امکان حذف آن از کروم را خواهید داشت. این کار به‌شدت روی سرعت دستگاه شما تاثیر خواهد گذاشت و هرچقدر افزونه‌های شما کمتر باشد، میزان رم مصرفی کروم نیز روی دستگاه شما به همان نسبت کمتر خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید که باید همیشه مرورگر خود را به‌روز نگاه دارید تا آخرین مزایا را روی سیستم خود دریافت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها