تیم‌ملی ایران از روز سه‌شنبه همین هفته مسیر طولانی خود را برای رسیدن به جام‌جهانی قطر آغاز خواهد کرد. ملی‌پوشان در اولین مسابقه به دیدار هنگ کنگ می‌روند. بعد از آن هم در مهرماه سراغ کامبوج خواهند رفت.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۶۲

عراق و بحرین هم دو تیمی هستند که در گروه ایران قرار دارند. در واقع کار تیم ملی برای رسیدن به مرحله دوم که همان مرحله نهایی است، بسیار سخت است. ملی‌پوشان هم اعتقاد دارند که نباید فکر کرد چون تیم خوبی داریم، نباید زیاد کار کنیم بلکه باید تلاش‌مان دوچندان باشد. امسال هم رقابت‌ها خیلی نزدیک‌تر شده حداقل جام ملت‌های گذشته نشان دهنده این موضوع است. علیرضا جهانبخش یکی از چهره‌های مطرح تیم‌ملی هم این موضوع را قبول دارد و می‌گوید نباید به هیچ‌وجه رقیبی را دست‌کم گرفت.
جهانبخش ابتدا درباره بازی روز سه‌شنبه مقابل هنگ‌کنگ توضیح می‌دهد: «این مسابقه مهمی است. اولین بازی ما برای شروع مقدماتی جام جهانی است. همیشه اولین بازی‌ها سخت و مهم هستند. هدف ما این است که در این بازی برنده باشیم. نباید به اسم رقیب توجهی کرده و قرار است در زمین هنگ‌کنگ بازی کنیم. آنها می‌خواهند در زمین خودشان برنده باشند. همیشه تیم‌هایی مثل هنگ کنگ مقابل تیم‌هایی چون ایران انگیزه زیادی دارند و این قطعا کار ما را سخت‌تر خواهد کرد.»
وینگر راست تیم‌ملی برای آن‌که به همه نشان دهد بازی مهم است، چنین حرف‌هایی به زبان می‌آورد: «برای ما هنگ‌کنگ یا آرژانتین فرق ندارد. هر دو مسابقه به یک اندازه اهمیت دارد. برای این مسابقه هم آماده هستیم. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. عراق و بحرین هم در گروهمان حضور دارند. ما تغییراتی نسبت به قبل داشته‌ایم. کادر عوض شده. بازیکنان جدیدی هم حضور دارند. ممکن است در ترکیب هم تغییراتی داشته باشیم. طبیعی است که نیاز به تمرین و هماهنگی بیشتر داشته باشیم.»
جهانبخش درباره پیشرفت فوتبال در آسیا و خطری که در آینده در کمین همه تیم‌های نامی است، می‌گوید: «در دنیا شما کشوری را پیدا نمی‌کنید که فوتبال در آن نسبت به سال قبلش پیشرفت نکرده باشد. هر روز امکانات بیشتر می‌شود. تیم‌ها قدرتمندتر می‌شوند. جام ملت‌های قبلی نشان داد فوتبال در آسیا هم چقدر پیشرفت کرده و تیم‌ها دیگر آن تیم‌های سابق نیستند. به نظرم ما هم نباید از قافله عقب بمانیم. نیاز به کار داریم. در این مدت کمتر بازی دوستانه داشتیم و بیشتر بازی رسمی کردیم. ان‌شاءا... در ادامه بازی‌های بیشتری کنیم و بتوانیم به آمادگی بالاتری برسیم. از بازی با تیم‌های قدرتمند هم همیشه استقبال می‌کنیم و امیدوارم فوتبال مورد حمایت قرار بگیرد. می‌دانم مشکلات مالی هست. این مشکلات نباید مانع شود که ما از دیگران عقب بیفتیم.»
علیرضا حرف‌های خود را درباره برایتون و لیگ برتر تمام می‌کند: «در انگلیس شرایط خوب است. در این مدت خیلی سخت تلاش و تمرین کردم. کاملا آماده شده‌ام تا ان‌شاءا... فصل خوبی را در انگلیس داشته باشم. فعلا در اردوی تیم‌ملی هستم و تمرکزم روی بازی با هنگ‌کنگ است. ان‌شاءا... بعد از آن به سرعت به انگلیس برمی‌گردم تا یک ریکاوری خوب داشته باشم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها