کاربران به شاهزاده سعودی -که گفته است در 8 ساعت ایران را نابود می‌کند- چه گفتند!

خودتان را از یمن نجات بدهید، حمله به ایران پیشکش!

شاهزاده سعودی توییت کرده و نوشته است: «عربستان سعودی می‌تواند ظرف 8ساعت ایران را نابود کند.» بعد هم یک ویدئو از هواپیماهای نظامی‌شان گذاشته است و توضیح می‌دهد که «این یک ویدئو مربوط به 2سال پیش است. یعنی قبل از خرید هواپیماهای ال‌اف 15 اس‌ای و توسعه پدافند هوایی، نیروی دریایی، زمینی و هوایی و موشک‌های پیشرفته.» و البته در عبارتی قصار «عبدا... بن سلطان بن ناصر آل سعود»افاضه کرده‌اند: «...و آنچه پنهان است بزرگ‌تر است و هیچ نیرویی در جهان وجود ندارد که بتواند در مقابل وحدت و عزم ما ایستادگی کند.» همین چند سطر، خصوصاً ماجرای نابودی ایران در 8 ساعت کافی بود که یکی از کمدی‌ترین نوشته‌های معاصر، خلق و توییت شاهزاده عربستانی به «مضحکه سعودی» تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۵۳

5 سال در گرداب یمن!
فکر نکنید کاربران ایرانی که مخاطبان عرب‌زبان در سراسر دنیابا شکلک‌های خنده از خجالت جناب عبدا... بن سلطان درآمدند و گفتند خیلی راست می‌گویی عجالتاً خودتان را از مخمصه یمن بیرون بکشید، حمله به ایران پیشکش...! و همه با ادبیاتی مشابه شاهزاده را پیام باران کردند که: «قرار بود ظرف دو هفته کار یمن را تمام کنی و پنج سال است که هنوز از گرداب یمن بیرون نیامده‌ای...»
حال در این روزهای شکوفایی خلاقیت سران عرب که در حال رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک برای پیدا کردن هم‌پیمان نظامی برای آمریکا در خلیج‌فارس هستند پی‌نوشت حساب کاربری جناب شاهزاده در توییتر صحنه دیدنی است از دیپلماسی رسانه‌ای!اصلاً هم نیاز نیست عربی بدانید. از عکس‌ها، تصاویر و شکلک‌هاماجرا دستتان می‌آید.
«مالک الشوافی» یکی از کاربران عرب نوشته است: «ههههه...اول خودت را از حوثی‌ها نجات بده...»یا یکی دیگر از کاربران به نام« Ahmed Aliraqi»شکلک خنده فرستاده و نوشته : «قدرتِتون رو تو یمن دیدیم...!»یک کاربر دیگر به گوشه و کنایه گفته است: «گفته بودیدیمن را یک‌هفته‌ای می‌گیرید ولی هنوزدرخواب صنعاهستید...»و دیگری نوشته: «هشت ساعت که هیچ،شما می‌توانیددر 2 ساعت ایران را نابود کنید. حتی شما با پیشرفت بزرگی که دارید بایددر هشت دقیقه ایران را نابود کنید...» و بعد در تکمیل جمله‌اش نوشته است: «من این ماجرا را برای یک حوثی تعریف کردم،آن‌قدر خندید که از شدت خنده مُرد...!» بعضی‌ها هم نوشته‌اند:«شما که این‌قدرخوب نشونه‌گیری می‌کنی، هواپیماهای بدون سرنشین حوثی‌ها رو بزن که هر روز شما را بمباران می‌کنن...»
البته در بازار داغ پیام‌ها کم نبود جملات کوتاهِ پر از طعنه که به خواندنش می‌ارزد مانند این جمله که: «ایران در 8 ساعت-حوثی‌ها پنج سال...» بعضی از کاربران هم به گذاشتن عکس سردار سلیمانی اکتفا کردند و بس.
خیلی‌ها هم کلاً چیزی ننوشته‌اند و چهل- پنجاه شکلک خنده برای شاهزاده هدیه فرستادند. همه این‌ها یعنی این توییت بیش از آن‌که نشان‌دهنده قدرت دفاعی عربستان باشد نشان‌دهنده پریشان احوالی شاهزاده‌های عربستان است. مثل احوال پریشان«محمدبن‌سلمان» که این روزها تشت‌رسوایی‌اش در حال افتادن است و شرح‌حالش به کتاب‌ها هم رسیده است تا آنجا که «مایکل ولف» نویسنده آمریکایی در کتاب جدید خود به نام «محاصره؛ ترامپ زیر آتش» نوشته است«ولیعهد عربستانبدجوری گرفتار اعتیادبه کوکائین و بازی‌های ویدئویی شده است.»
به پشت سرتان هم نگاه کنید
بد نیست در این روزها که شاهزاده‌های عربستانی به قدرت نداشته‌شان می‌نازند کمی به پشت سرشان نگاه کنند و حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره خودشان را به یاد بیاورند،آنجا که ترامپ گفته است: «عربستان بدون حمایت ما دو هفته هم نمی‌تواند دوام بیاورد...» و از گاو شیرده‌شان خواسته است که باید هزینه این حمایت را بپردازند.
طنز تلخ این روزهای عربستان گرفتار شدن در گرداب یمن است،گردابی که باید برای نجات از آن فکری کنند...حمله به ایران پیشکش...!

محمد عکاف

روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها