وزیر خارجه با اشاره به رایزنی فرانسه با آمریکا

نیاز اروپا به مجوز آمریکا باعث تاسف است

وزیر خارجه با بیان این‌که نیاز اروپایی‌ها به مجوز آمریکا برای انجام اقداماتشان باعث تاسف است، گفت: از نظر حقوقی اقدام آمریکا نمی‌تواند مانع ایفای تعهدات اروپا باشد.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۵۴

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که دیروز به بنگلادش سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: این‌که فرانسه یا اتحادیه اروپا برای انجام اقداماتشان نیاز به اجازه آمریکا دارند، قابل فهم است اما از نظر ما باعث تاسف است.
وی افزود: باید به آنها یادآوری کنیم اقداماتی که آنها باید انجام دهند مستقل از فشارهای آمریکاست و این‌که آنها می‌خواهند از اوفک یا جای دیگر مجوز بگیرند، این مشکل ما نیست؛ موضوعی است که آنها باید انجام دهند.
وزیر خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر وزیر دارایی فرانسه درباره مذاکراتش با آمریکا گفت: حتما این اظهارات مثبت است، ولی آنچه برای ما تعیین‌کننده است تحولات روی زمین است؛‌ یعنی اقدامی که اروپایی‌ها باید در پرداخت یا خرید نفت ایران انجام دهند.
ظریف گفت: آقای رئیس جمهور اعلام کرد گام سوم گامی است که تاثیرات چشمگیری در برنامه هسته‌ای ایران دارد و بعد از آن هم به مذاکره ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: بعد از دو ماه طبق رویه خودمان، اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، گام چهارم اتخاذ خواهد شد، باز هم مذاکرات را متوقف نمی‌کنیم و ادامه خواهیم داد.
ظریف همچنین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در داکا با نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس پارلمان بنگلادش دیدار کردم. گفت‌وگوها بر همکاری دوجانبه و حل اختلافات در دنیای اسلام متمرکز بود. امروزدر نشست وزرای عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند درباره «اقتصاد آبی» (استفاده پایدار از منابع اقیانوس) حضور خواهم یافت و پیش از بازگشت به تهران و فاصله گرفتن چند روزه از مسافرت، به جاکارتا پرواز خواهم کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها