محققان دانشگاه جان هاپکینز از آغاز نخستین تحقیق گسترده برای بررسی تاثیر روان پریشی بر اشخاص مبتلا به بی اشتهایی مزمن عصبی خبر داده اند.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸۵
بررسی اثرات روان‌پریشی بر افراد مبتلا به بی اشتهایی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در جریان آزمایش هایی که به منظور بررسی این موضوع صورت می گیرد، تلاش می شود شواهد کافی و قانع کننده ای برای اثبات این موضوع جمع آوری شود که حل مشکل روان پریشی به برطرف شدن بیماری های روانی همچون افسردگی ، اعتیاد و وسواس فکری کمک کرده و در نتیجه بر روند تغذیه انسان ها هم تاثیر مثبت می گذارد.

بررسی های پزشکان نشان می دهد سیلوسایبین یکی از مواد روانگردانی که برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است با اعمال تغییراتی بتواند اثرات بهتری بر جای بگذارد. آنان قصد دارند با ترکیب این ماده با برخی ترکیبات دیگر بر قدرت آن بیفزایند تا از این طریق مشکل بی اشتهایی افراد مبتلابه افسردگی و وسواس فکری را حل کنند.

سیلوسایبین در یک نوع قارچ که به قارچ جادویی شهرت دارد، یافت می شود و استفاده ازآن باعث تحریک سیستم عصبی،افزایش ضربان قلب و فشار خون شده و در نهایت دمای بدن را بیشتر می کند. نتیجه نهایی این روند ایجاد احساس نشاط و سرخوشی در مصرف کننده است.

پژوهشگران می گویند استفاده از این ماده می تواند برخی اختلالات تغذیه ای شدید را هم در افراد روان پریش برطرف کند،اما قبل از آن باید در مورد عدم ایجاد اثرات جانبی منفی بر روی مصرف کنندگان اطمینان کسب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها