رئیس رسانه ملی در آیین پایانی سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای ویژگی های یک عنصر رسانه ای را تشریح کرد:

هنرمند خلاق و اخلاق مدار می خواهیم

دکتر علی‌عسکری با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در عصر حاضر و ویژگی‌های افراد رسانه‌ای در این صحنه حساس و پیچیده گفت: امروز رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای اثرگذاری است و هر روز هم این اثر بیشتر می‌شود و کسانی که در این عرصه سخت فعالیت می‌کنند باید بیش از هر چیز از دین و تقوای خود مراقبت کنند، چون در غیر این‌صورت سقوط می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۴۳

به گزارش جام‌جم، رئیس سازمان صداوسیما در آیین پایانی سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای تصریح کرد: ما در صداوسیما همیشه به این فکر بودیم و هستیم تا با بهترین‌ها تعامل داشته باشیم و آنها را به همکاری دعوت کنیم چون کار رسانه، کار دشوار و حساسی است. وی افزود: وقتی به دانشگاه آمدیم شعاری نوشتیم که رسانه ملی جای بهترین‌هاست و همیشه به این فکر بودیم که بهترین‌ها باید وارد دانشگاه صداوسیما شوند و در صداوسیما کارهای مهم انجام دهند. بر همین مبنا مرکز آوینی راه‌اندازی شد که بسیار مهم و اثرگذار بود.
دکتر علی‌عسکری گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروز جنگ ما، جنگ رسانه‌ای است و غربی‌ها می‌خواهند با دسیسه و فریب و برنامه‌های وسوسه‌انگیز، ما را به خود جذب کنند؛ در حالی که مسیر ما، مسیر دین و اخلاق است و ما هنرمندان پرجاذبه و اخلاق‌مدار می‌خواهیم که با سنت‌های خودمان افراد را جذب کنند؛ این یعنی سواد و درک رسانه‌ای.
رئیس رسانه ملی تأکید کرد: در عبارت «درک رسانه‌ای» مفاهیم زیادی نهفته است و به اندازه فهم زیبایی‌شناسی و هنر انسان، در آن موضوع و معنا وجود دارد. دکتر علی‌عسکری با اشاره به سختی‌های کار در رسانه در دنیای امروز گفت: اگر اهل ذوق، سلیقه و مقاومت هستید در این راه بمانید، چراکه در غیر این صورت در رسانه نمی‌توانید موفق شوید.
رئیس رسانه ملی با بیان این‌که بسیاری از آدم‌ها شغلی دارند و بعد از سال‌ها عمرشان تمام می‌شود و فرصتی برای سازندگی ندارند گفت: اما فرد رسانه‌ای امکان سازندگی و تاثیرگذاری مستمر برایش فراهم است و این همان کار انبیا است و به همین علت بسیار مهم و اثرگذار است.
دکتر علی‌عسکری ادامه داد: شما جوان‌ها و نوجوان‌ها گوهرهایی هستید که از بین افراد مختلف برگزیده شده‌اید و بعید ندانید در بین شما افرادی باشند که بتوانند در جامعه و حتی جهان اثرگذار باشند، کسی که افق فکری‌اش رشد کند می‌تواند اقدامی جهانی انجام دهد.
رئیس رسانه ملی افزود: البته مراقبت و خودسازی در این میدان بسیار مهم است و اول تربیت خود بعد تاثیرگذاری بر دیگران مهم است و کسی که در این راه بیاید باید حکیم و دانشمند شود اما اگر لغزید سقوط می‌کند؛ یا به قله نروید یا اگر می‌روید باید از دین و تقوای خود بسیار مراقبت کنید. وی تأکید کرد: انسان‌هایی را می‌شناسیم که بسیار شریف و ارزشمند بودند اما وارد هنر که شدند سقوط کردند؛ شما مراقب خود و خدوم به جامعه باشید و هیچ‌گاه اخلاق را از یاد نبرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها