رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین افزود: متاسفانه افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر و زاگرس، محرز است.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۲۲

تابش افزود: همچنان با افزایش غیرقانونی بلیت هواپیما مواجه هستیم. به عنوان نمونه بلیت رفت و برگشت تک‌نفره تبریز-بندرعباس، یک میلیون و ۵۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.
وی اضافه کرد: با مکاتباتی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم قرار شد مبنای قیمت‌ها همان افزایش آذر سال ۹۷ باشد، اما به نظر می‌رسد شرکت های هواپیمایی داخلی در عمل، قیمت‌ها را بدون مجوز افزایش داده‌اند.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این که دلیل افزایش قیمت این شرکت‌ها چیست، گفت: این شرکت‌ها مدعی هستند از انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجوز گرفته‌اند این در حالی است که انجمن هواپیمایی و هر انجمن دیگر در کشور صلاحیت قیمت‌گذاری برای هر نوع خدمت و کالایی را ندارد و باید طبق مصوبه شورای هماهنگی‌های اقتصادی سران سه قوه مجوز خود را از ستاد تنظیم بازار بگیرد.
وی افزود: متاسفانه با وجود مکاتبات صورت گرفته با سازمان هواپیمایی برای ارائه مستندات مبنایی تعیین نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها تا این لحظه هیچ مستنداتی برای نرخ‌گذاری خود به این سازمان اعلام نکرده‌اند.
تابش گفت: در مذاکره با سازمان هواپیمایی تاکید کردیم حاضریم قیمت‌های آذرماه سال گذشته که مصادف با اوج جهش‌های ارزی در کشور بود را مبنای محاسبات تعیین نرخ بلیت هواپیما قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها