قضات دادگاه کیفری تهران پس از بررسی موشکافانه پرونده پسر جوانی که همکلاسی سابقش را کشته و جسد او را آتش زده بود، دیروز طی حکمی وی را از قصاص معاف کرده و به سه سال زندان، شلاق و دیه محکوم کردند.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۸۵

رسیدگی به این پرونده از عصر 9 خرداد ۹۷ به‌دنبال ناپدید شدن پسر ۲4 ساله‌ای به نام کیوان آغاز شد. شواهد نشان می‌داد کیوان آخرین‌بار همراه دوست سابقش آرش بیرون رفته بود که دیگر بازنگشت. آرش به‌عنوان نخستین مظنون بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: دوستش را کشته و جسدش را دفن کرده است.آرش 25 ساله در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و اولیای دم برای او حکم قصاص خواستند.

وی گفت: من و کیوان با هم همکلاسی بودیم و همیشه به خانه هم رفت و آمد داشتیم. سال‌ها پیش یک‌بار مجبور شدم در خانه آنها به حمام بروم، اما آن روز کیوان از من عکس گرفت و می‌خواست مرا آزار بدهد که قبول نکردم، اما تهدیدم کرد اگر به خواستش تن ندهم، تصاویر برهنه مرا پخش می‌کند و آبرویم را می‌برد. او مرا آزار داد و این شروع ماجرا بود. من که از این وضعیت خسته شده بودم، آخرین‌بار با ماشین دنبالش رفتم و گفتم بهتر است دست از سرم بردارد، اما او قبول نکرد. من که عصبانی شده بودم با مشت به صورتش ضربه زدم و برای این‌که بتوانم فرار کنم یک ضربه چاقو زدم. بعد جسدش را آتش زده و داخل یک گودال دفن کردم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پس از بررسی موشکافانه پرونده، طبق بند الف ماده303 قانون مجازات اسلامی آرش را از قصاص و پرداخت دیه معاف کرده و وی را به سه سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. آرش به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یک‌دهم دیه کامل و 31ضربه شلاق محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها