بیست‌ودومین جشنواره تولیدات استان‌ها امسال میزبان بیش از 500 هنرمند از سراسر کشور شده است. هنرمندانی که البته درگیرودار برگزاری رویدادها کمتر فرصت صحبت و گفت‌وگو داشتند. در این بین فرصتی پیش آمد تا با علی اوسیوند گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۲۳۹۵۹

علی اوسیوند که امسال به عنوان یکی از بازیگران فعال در سیمای استان‌ها در این جشنواره حاضر شده بود، درباره این که تا الان اوضاع و احوال تولیدات استانی چطور پیش رفته است بیان کرد: من امسال همه کارها را ندیدم، اما همسرم (حمیرا ریاضی)، در مجموعه جلال برای مرکز تبریز حضور داشت و خودم هم در اثری برای چهار‌محال و بختیاری بازی کردم. با همه اینها و آنچه که تا الان دیده‌ام فکر می‌کنم که اگر توجه بیشتری به این آثار شود؛ کیفیت آثار حتما بالاتر می‌رود، تا الان هم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است.
او اضافه کرد: باید از این تولیدات حمایت شود نه آن که بگوییم چون تولید شهرستان است، همین حمایت برایش کافی است. باید به استان‌ها هم به اندازه و در شأن خودشان بها داده شود. در این شرایط وقتی برآورد و برنامه‌ریزی خوبی اتفاق بیفتد، شاهد کارهای بهتری هم خواهیم بود که خیلی از آنها قابلیت پخش در شبکه‌های سراسری را هم دارند. وی همچینین درباره نگاهی که به تولیدت استانی باید وجود داشته باشد، افزود: اگر برای این برنامه‌ها برآورد خوبی از نظر مالی در نظر گرفته شود، می‌توان انتظار داشت اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد. این برآورد لازم نیست خیلی بالا باشد اما همین که در شأن آن استان، بازیگر و عواملی که سرکار می‌آیند باشد، سرمایه‌گذاری خوبی است. در این شرایط همه حاضرند کار کنند و خود من هم در سیمای استان‌ها حضور داشتم و باز هم کار می‌کنم چون فرقی نمی‌کند. سیمای مراکز استان‌ها هم برای همین مملکت است و خیلی اوقات آثار آنها در شبکه‌های سراسری روی آنتن می‌رود و مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کنند. این که گاهی می‌گویند فلان شبکه استانی بیننده ندارد و دیده نمی‌شود هم حرف غلطی است و با نگاهی به آمار مخاطبان این تولیدات متوجه می‌شوید که واقعا این طور نیست. در همه این شبکه‌ها اگر با برنامه‌ریزی و همان برآوردی که گفته شد، پیش بروند، می‌بینید که همین شبکه‌ها می‌توانند تولیدات خیلی از شبکه‌های سراسری را هم پرکنند. به همین دلیل نباید بگوییم که چون فلان شبکه برای مرکز یک‌استان است، پس با آن به شکل ضعیف‌تری از نظر مالی و شرایط کار کنیم.
نقشی که ناقص شد
اوسیوند مدتی است که در سریال «سلام آقای مدیر» که از شبکه دو روی آنتن می‌رود هم حضور دارد. او درباره این سریال می‌گوید: سلام آقای مدیر از آن سریال هایی است که همان‌طور گفتید به معضلاتی پرداخته که در جامعه ما کم نیستند و اگر در این جریان مراقب قشر حساس جوانان نباشید، اتفاقات تلخ‌تری می‌افتد. با این‌حال من در این مجموعه کمتر در سکانس‌های مدرسه حضور داشتم و نقشی که بازی کردم، یک شخصیت چندگانه است.
این بازیگر با اشاره به ناقص شدن داستان در این سریال افزود: واقعیت این است که بخشی از همین شخصیت هم باز نشد چون قسمت‌هایی از آن به دلیل کمبود زمان حذف شد. این اتفاق زمانی افتاد که بعد از ساخت سریال از طرف شبکه زمان کم آوردیم و مجبور شدیم تا بخش‌هایی را حذف کنیم، در این بین قصه شخصیت من هم ناقص و کم شد. در ادامه هم در طراحی و ارائه شخصیت نمایشی با این مساله به مشکل برخوردیم و امروز آن نقش مثل یک موجود گنگ است. او افزود: با همه این ها گروه سلام آقای مدیر آن قدر خوب بود که آدم به ادامه کار دلگرم می شد و برای من حضور در این سریال جزو تجربه‌های لذت‌بخش و خوب بود. گاهی در بعضی کارها فقط می خواهی که کارت را مثل وظیفه زودتر انجام دهی و بروی، اما اینجا این طور نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها