رئیس ستاد عملیات حج در مکه گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ مرداد ۶ هزار و ۹۴۵ نفر از حجاج کشورمان با ۲۸ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند.
کد خبر: ۱۲۲۳۷۶۶
بازگشت ۷ هزار حاجی به کشور

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، نصرالله فرهمند گفت: از این تعداد ۵ پرواز از جده به ایران و ۲۳ پرواز دیگر از مدینه به صورت ترانزیت به کشورمان انجام شده است.

وی عنوان کرد: از کل زائرانی که در عربستان حضور دارند، هم اکنون ۷ هزار زائر در قالب ۴۹ کاروان در مدینه هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۶ زائر در قالب ۱۵ کاروان مدینه بعد بوده و بقیه به صورت ترانزیت از فرودگاه مدینه به ایران باز می‌گردند.

رئیس ستاد عملیات حج در مکه تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۶ کاروان با جمعیت ۶۹ هزار و ۴۳۴ زائر در مکه حضور دارند که معادل ۸۳ درصد کل حجاج کشورمان هستند.

فرهمند گفت: در این میان آشپزخانه‌های بزرگ و صنعتی افندیه و ابوجدایل در کنار دو مجموعه خودپخت تهیه و طبخ غذای حجاج حاضر در عربستان رابا تمام توان با کیفیت مناسب انجام می‌دهد.

به گفته وی، هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام ۱۷۲ هزار و ۹۸۲ پرس غذا در این مجموعه‌ها طبخ می‌شود.

رئیس ستاد عملیات حج در مکه افزود: هم اکنون در مکه برای خدمات دهی به حجاج ۱۹ خط با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی بوس در مسیر هتل‌ها و بیت الله الحرام فعال است ضمن آنکه کاروان‌های زیارت دوره نیز همون قبل ایام تشریق در مکه همچنان فعال است و از ابتدای ایام حج تا کنون در مجموع ۵۷ هزار و ۷۶۴ زائر در قالب ۳۹۷ کاروان در زیارت دوره شرکت کرده اند.

فرهمند در این میان توضیح داد: راهنمایان حجاج هم در ۱۱ نقطه مکه با حضور ۸۴ نیرو در هر شیفت به صورت شبانه روز فعال است و به حجاج خدمات رسانی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها