سید مرتضی میرباقری بر تعامل دستگاه‌های مرتبط با نوجوانان و جوانان تأکید کرد و گفت: امیدوارم این تلاش برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت و دامنه ارتباطات و تعاملات فقط منحصر فصل تابستان نباشد.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۲۸

به گزارش تسنیم، سیدمرتضی میرباقری، معاون سیما در دیدار معاونان پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران گفت: همکاری با آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط با نوجوانان و جوانان از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صداوسیما است و این موضوع نباید به یک فصل محدود شود.
وی با اشاره به محورهای اصلی طرح جامع تابستانی سیما گفت: با توجه به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تقسیم کار صورت گرفته در «طرح جامع تابستانی سیما»، بخشی از این برنامه‌ها به جوانان و نوجوانان اختصاص داشت که پرچمدار آن نیز شبکه امید بود.
معاون سیما هدف از برپایی این نشست را همراهی با دستگاه‌های ذیربط برای غنی شدن اوقات فراغت جوانان دانست و تصریح کرد: رسانه ملی بیشترین ارتباط را با وزارت آموزش و پرورش، سازمان هلال‌احمر و معاونت فرهنگی هنری شهرداری دارد و خود را موظف می‌داند فعالیت‌های این دستگاه‌ها را پوشش دهد. این تعامل برای دیده شدن زحمات دستگاه‌های اجرایی وظیفه ماست و امیدواریم این تلاش فقط در فصل تابستان نباشد و پس از آن نیز این ارتباط افزایش یابد.
میرباقری با اشاره به اهمیت جدی برنامه‌ریزی جامع برای تابستان امسال و سال آینده گفت: اولویت رسانه ملی همراهی با نهادهای مرتبط برای معرفی امکانات و جریان‌سازی در میان نهادها، کانون‌ها و تشکل‌های مختلف برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان است. در ادامه این نشست، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: رسانه ملی بستری فوق‌العاده ارزشمند در خصوص عملیاتی کردن بیانیه گام دوم در حوزه دانش‌آموزی است.
وی با اشاره به فعالیت 1130 کانون فرهنگی، 1750 دارالقرآن و 350 اردوگاه فرهنگی و ورزشی در سطح کشور گفت: در برنامه‌های تابستان امسال اوقات فراغت را در محورهای گوناگونی همچون مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، فرهنگی و هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت‌‌های ورزشی و سلامت تعریف و با این طرح، استعدادهای خوبی را در میان نوجوانان کشف کردیم.
محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های فرآیند‌محور در کانون گفت: براساس آنچه برای تابستان سال 98 در نظر گرفته شد، مراکز کانون در سراسر کشور برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را در زمینه‌های مختلف و با تأکید بر فعالیت‌های کتاب‌محور اجرایی کردند. وی با اشاره به برگزاری مهرواره‌ها (بازی‌های بومی و محلی) و جشنواره‌های مختلف در تابستان امسال در سراسر کشور گفت: انعکاس این فعالیت‌ها از شبکه‌های مختلف سیما به‌ویژه شبکه‌های استانی امکان جذب مخاطبان بیشتر را به ما می‌دهد.
زمردیان با اشاره به بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تابستان امسال و همراهی رسانه ملی با این جشنواره گفت: باید برای سیاستگذاری فرهنگی و استعدادیابی میان جوانان و نوجوانان فهم درستی از نگاه نسل جدید به زندگی داشته باشیم. این نگاه می‌تواند از طریق صداوسیما به مخاطبان ارائه شود و ما نیز در کنار دستگاه‌های اجرایی دیگر از پوشش خبری و فعالیت‌های کانون در رادیو و تلویزیون بهره‌مند شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها