کمیته استیناف فدراسیون فوتبال این روزها درگیر یک پرونده مهم است. آنها به‌زودی درباره محرومیت علی کفاشیان رئیس و عباس ترابیان سرپرست روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال رای خواهند داد. اخیرا کمیته اخلاق فدراسیون این دو را به دلیل آنچه تخلف در ماجرای حق پخش تلویزیونی خوانده می‌شود، محروم کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۱۳۵

در زمان برگزاری دور مقدماتی اول جام جهانی برزیل، فدراسیون با شرکتی به نام ام پی سیلوا قرارداد بست که آن شرکت با کفاشیان و ترابیان به مشکل خورد. این دو اعتقاد داشتند ام‌پی سیلوا پول حق پخش اولین بازی ایران را نداده ولی شرکت خارجی می‌گفت پول را واریز کرده است. در نهایت کار به شکایت رسید و به گفته کفاشیان در آن زمان تازه فهمیدند ام‌پی‌سیلوا حتی از فدراسیون فوتبال فرانسه هم کلاهبرداری کرده است. حالا بعد از رای کمیته اخلاق و محرومیت پنج ساله کفاشیان و ترابیان، کمیته استنیاف هم وارد ماجرا شده است. دیروز خبر رسید محرومیت کفاشیان رفع شده ولی احتمالا ترابیان همچنان پنج سال محروم خواهد ماند. رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره به جام‌جم گفت: «من بی‌خبرم و منتظرم رای اعلام شود، ولی توقع ما این است که هم محرومیت بنده رفع شود و هم محرومیت آقای ترابیان. مگر او کاری کرده است؟ مدارک و مستندات ما کاملا مشخص و گویاست. مگر ایشان پول برده است؟ توقع ما این است که رای درباره هر دو ما اجرا نشود.» کفاشیان همچنان با انتقاد از کسانی که رای را صادر کرده‌اند توضیح داد: «من نمی‌گویم ما هیچ اشتباهی در زندگی‌مان نکرده‌ایم. به هر حال انسان است و اشتباه می‌کند. منتهی بعضی‌ها که باعث و بانی این اتفاق بوده‌اند خودشان با مشکلاتی روبه‌رو هستند و ان‌شاءا... بعدا در این‌باره صحبت خواهیم کرد. بعضی‌ها خودشان متهم هستند. متاسفانه به وجود آوردن چنین فضایی در فوتبال خوب نیست.»
کفاشیان درباره آخرین شرایط‌اش و انصراف از باشگاه مس کرمان هم گفت: «بله همکاری ما بسیار کوتاه بود. پاره‌ای از مشکلات وجود داشت که مربوط به ثبت بود و به همین خاطر حضور ما هم منتفی شد. این روزها بیشتر زمانم را در پارک و کنار خانواده می‌گذرانم. دوست دارم از فوتبال به دور باشم چون رفتار خوبی نشد. سال‌ها مدیریت کردیم و آخرش این بود جوابمان. از فوتبال و ورزش زده شدم.»

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها